Amazon noteert recordwinst door coronacrisis

31-07 08:59 | bron: FoodPro Network

SEATTLE - Amazon heeft het afgelopen kwartaal een recordwinst van 5,2 miljard dollar (circa 4,4 miljard euro) genoteerd. Dat is een verdubbeling ten opzichte van diezelfde periode het jaar ervoor. De totale omzet van Amazon steeg ten opzichte van een jaar eerder met 40% tot bijna 89 miljard dollar (ruim 75 miljard euro).

De omzetstijging heeft Amazon met name te danken aan de grote hoeveelheid online bestellingen die tijdens de lockdowns in de verschillende delen van de wereld werden gedaan.

Amazon hield begin mei juist nog rekening met verlies, omdat er door het coronavirus grote kosten moesten worden gemaakt. Zo werd er rekening gehouden met een kostenpost van circa 4 miljard dollar voor onder meer coronatesten voor het personeel. 

Ondanks de kostenpost boekte Amazon in het tweede kwartaal de hoogste winst in zijn 26-jarige geschiedenis. "Opnieuw een hoogst ongebruikelijk kwartaal", aldus oprichter en topman Jeff Bezos in een reactie.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
23 sep Boodschappen bezorgen is voor Albert Heijn nog geen goudmijn
23 sep Storing bij AH: online boodschappen doen niet mogelijk
23 sep Ahold Delhaize zet in op halvering van de voedselverspilling in 2030
23 sep 5 trends voor de voeding van morgen volgens jongeren
23 sep 12 Tips tegen voedselfraude (update)
22 sep Vivera opent vernieuwde fabriek
22 sep Onderzoek laat dringende noodzaak zien voor aanleren gezond gedrag op basisschool
22 sep Food Fellows komt met sauzen van geredde groenten
22 sep 'Bijna alle aanbiedingen in Nederlandse supermarkten zijn ongezond'
22 sep Direct efficiënt inspecteren. Kosteloos en zonder moeite!
22 sep Verkade: 'Datakwaliteit managen vereist een goede interne flow'
21 sep 18 procent consumenten eet gezonder door coronacrisis
21 sep Recall Albert Heijn worst
21 sep Nestlé's plantaardige 'bacon cheeseburger' verkrijgbaar in de VS
21 sep Nestlé test blockchaintechnologie in Nieuw-Zeeland en Latijns-Amerika
21 sep Heineken: 'Zonder goede data kunnen klanten onze producten niet verkopen.'
21 sep Is het voor u belangrijk om onder hoge snelheid verpakte goederen te wegen en etiketteren? (video)
18 sep Hoe maken we duurzame én voedzame voedingsmiddelen?
18 sep In cafés wordt juist in de laatste uurtjes veel omzet behaald
18 sep Werknemers werken meer uren sinds coronacrisis
18 sep 'Lokaal voedsel kan binnen 5 jaar naar marktaandeel van 25%'
18 sep Listeria: voorkomen beter dan genezen
18 sep Reduceren van give-away: “Mag het ietsje meer zijn?”
17 sep Alle Nespresso cups tegen 2022 CO2-neutraal
17 sep FrieslandCampina gaat duurzamer geproduceerde melk aan andere zuivelbedrijven leveren
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?