Meer consumenten willen gezond én duurzaam, welke kansen biedt dit voor food ondernemers?
bron: FoodPro Network
WAGENINGEN - De laatste decennia heeft Nederland een belangrijke bijdrage geleverd aan een wereldwijde voedselvoorziening met een grote variëteit aan betaalbare voedingsmiddelen. Echter, diverse onderzoeken laten zien dat ons complexe, mondiale voedingssysteem qua gezondheid en duurzaamheid niet in balans is.
Balans tussen gezondheid en duurzaamheid
Vanuit bedrijfseconomisch perspectief is het interessant om te weten welke acties vereist zijn om productcategorieën, ingrediënten en hun waardeketen goed aan te passen om een betere balans tussen gezondheid én duurzaamheid te creëren.
Dit zal aanpassingen vragen in je productaanbod, maar biedt ook zeker kansen.
Seminar Verdienmodellen voor duurzame en gezonde voeding
In het seminar Verdienmodellen voor duurzame en gezonde voeding wordt ingegaan op diverse modellen en samenwerkingsvormen die ook in de publiek-private samenwerking BALANCE van Wageningen Economic Research, Food & Biobased Research en de foodsector toegepast gaan worden.
Met diverse reken- en vergelijkingsmodellen, waaronder het door Wageningen Economic Research ontwikkelde SUSFANS, wordt in het seminar uitgelegd:
- hoe u kan bepalen hoe gezond en duurzaam ons voedselsysteem is (nu en 2030), en wat de belangrijkste pijnpunten (hotspots) zijn in ons voedselsysteem;
- hoe u dit terugvertaalt naar uw eigen productportfolio, ketens en groeistrategie
- welke sociale en technische innovaties mogelijk zijn en logische samenwerkingspartners om tot resultaat te komen in uw productcategorie?
Vier praktijksprekers, waaronder Jack Stroeken van Ekomenu, laten bovendien zien dat er geld te verdienen is met het inzetten op zowel duurzaamheid én gezondheid als first mover.
Meer informatie en inschrijven voor het seminar Verdienmodellen voor duurzame en gezonde voeding.
Laatste nieuws
-
18 apr Greenyard neemt ijsjesfabrikant Crème de la Crème over
-
18 apr Worst uit het lab valt in de smaak bij eerste proeverij in Europa
-
18 apr Meer omzet bij Sligro
-
18 apr Kraft lanceert de Creamy Sauces-lijn
-
18 apr Waardevolle voedingsingrediënten uit koffieprut
-
18 apr Hoe bereik ik de voedingsindustrie?
-
18 apr CêlaVíta’s nieuwe verpakkingsdesign en communicatieboodschap
-
18 apr Podcast Webinar | Hoe vlieg je een ERP project aan? Het geheim van een succesvolle implementatie
-
18 apr Continu verbeteren stopt niet bij de productieorganisatie
-
17 apr Doorstart voor Ladessa onder The Spreadmaker
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan