Colruyt Group neemt dataleverancier Daltix over
bron: FoodPro Network
HALLE - Colruyt Group neemt een meerderheidsbelang in de Belgische dataspecialist Daltix. Met de overname wil Colruyt zijn 'real-time' inzichten in prijs en consumentengedrag uitbreiden, terwijl Daltix op zijn beurt hoopt zijn internationale groeiambities waar te maken.
Colruyt Group neemt een belang van 65% in Daltix, voor een niet nader bekendgemaakt bedrag. Op termijn kan de Colruyt Group zijn belang zelfs verhogen tot 100%. Colruyt is al een behoorlijke tijd erg actief in de verwerking en interpretatie van data.
Colruyt werkt al langer met een eigen datadivisie welke nu gaat samenwerken met Datlix. "Om eenvoud in retail te brengen voor de klant, wat onze missie is en blijft, kan je best vertrekken vanuit een goede relatie met én stevige kennis over de verwachtingen van de klant. De relatie met de klant versterken, daar gaat het dus om. En een goed data- en informatiemanagement kan dan een cruciale rol spelen", aldus Stefan Goethaert, directeur retailservices van Colruyt Group.
Laatste nieuws
-
23 apr PepsiCo verkoopt weer meer frisdrank en chips
-
23 apr Reorganisatie bij Milcobel: 130 banen op de tocht
-
23 apr Consumentenbond: Fabrikanten bezuinigen op dure ingrediënten
-
23 apr Producten van Danone, Dr. Oetker, Jacobs Douwe Egberts en Mondelez weer verkrijgbaar bij Jumbo
-
23 apr PFAS en voeding: een informatief webinar
-
23 apr Kumasi maakt frisdrank uit restproduct van cacaovrucht
-
23 apr TraceGains gaat samenwerking aan met FoodPro Network
-
22 apr Omzet en winst van Lactalis namen toe in 2023
-
22 apr Oxfam Novib: recordprijzen cacao gevolg van onderbetaling boeren
-
22 apr Franse supermarkten moeten klanten informeren over krimpflatie
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan