Enorme omzetgroei maaltijdboxen door corona
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - Steeds meer consumenten kiezen voor een maaltijdbox. De verkopen van maaltijdboxen zijn tijdens de çoronacrisis nog nooit zo hoog geweest, aldus cijfers van ABN AMRO.
In Nederland steeg de omzet van aanbieders van maaltijdboxen enorm. HelloFresh, Marley Spoon en Ekomenu verkochten veel meer abonnementen tijdens de coronacrisis. Volgens data van ABN AMRO besteedde de consument in maart 85% en in april 87% meer aan maaltijdboxen dan in dezelfde periode een jaar eerder.
Consumenten kozen om diverse redenen voor deze maaltijdboxen tijdens de coronacrisis. Ze wilden drukte in supermarkten mijden, de tekorten in de schappen stonden hen tegen en daarnaast was er het gemak van het laten thuisbezorgen.
Nu de lockdown steeds meer versoepelt, verdwijnen deze aankoopmotieven langzaam. Toch verwacht ABN AMRO dat de cijfers hoog zullen blijven. Uit recente cijfers van een onderzoek door Collier International blijkt dat 40% van de Nederlandse consumenten meer producten online wil gaan bestellen.
Zie ook: Kwart miljoen extra klanten online supermarkten
Bron: ABN AMRO, AD
Foto: HelloFresh
Laatste nieuws
-
08 mei Uber blijft profiteren van vraag naar maaltijden en taxiritjes
-
08 mei Productie van voedingsindustrie nam in eerste kwartaal met 3,8% af
-
08 mei Winst Ahold Delhaize daalt door reorganisatie België
-
08 mei AB InBev verdient meer door duurder bier
-
08 mei Aviko zette stappen in verduurzaming
-
08 mei Codrico stopt met vermalen van maïs
-
08 mei Albert Heijn wil witte eieren binnen Beter voor natuur & boer-programma
-
08 mei Onderzoek naar eiwit-smaakinteracties in vleesvervangers
-
08 mei Leveranciersbeheersing in 3 stappen
-
07 mei Bergfood neemt Brugel Food Products over
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan