Ook Starbucks stopt met betaalde advertenties op sociale media
bron: FoodPro Network
SEATTLE - In navolging van Unilever en Coca-Cola stopt ook Starbucks met betaalde advertenties op sociale media. Het is een reactie van de koffieketen op de haatdragende taal die volgens het bedrijf veel op sociale media te vinden is.
"Wij geloven dat er meer moet worden gedaan om gastvrije en inclusieve online gemeenschappen te creëren", aldus Starbucks zijn website. De koffieketen zegt over de haatzaaiende taal in gesprek te gaan met sociale media bedrijven en burgerrechtenorganisaties.
Starbucks zal nog wel berichten plaatsen op de socialemediaccounts, maar geen betaalde advertenties. Facebook liet eerder in een reactie weten jaarlijks miljarden dollars te investeren om zijn platforms veilig te houden.
Zie ook: Coca-Cola adverteert voorlopig niet op sociale media in strijd tegen racisme
Zie ook: Unilever stopt met adverteren op sociale media in VS
Laatste nieuws
-
19 apr Hogere prijzen en volumes bij Danone
-
19 apr Cacaoprijzen breken records
-
19 apr Mosa Meat start pilot-fabriek op Brightlands campus
-
19 apr Unilever zwakt duurzaamheidsdoel voor plastic af
-
19 apr Activistische aandeelhouders eisen gezonde voeding van Nestlé
-
19 apr Colruyt krijgt goedkeuring voor overname 54 Match- en Smatch-winkels
-
19 apr Cacaoboeren gaan in Brussel protesteren tegen lage prijzen
-
19 apr Starbucks opent elke drie dagen nieuwe vestiging in India
-
18 apr Greenyard neemt ijsjesfabrikant Crème de la Crème over
-
18 apr Worst uit het lab valt in de smaak bij eerste proeverij in Europa
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan