Unilever stopt met adverteren op sociale media in VS

29-06 06:05 | bron: FoodPro Network

NEW YORK - Unilever zal de rest van het jaar niet meer adverteren op Facebook, Instagram en Twitter in de Verenigde Staten. De reden voor het besluit zijn volgens Unilever de haatdragende en racistische berichten die op de platformen verschijnen.

Het Brits-Nederlandse concern zegt tegen de Wall Street Journal dat ook lopende advertenties van de sociale media netwerken worden gehaald. De boycot geldt tot ten minste het einde van het jaar.

Unilever hoopt met de actie de sociale media bedrijven te dwingen om sneller stappen te ondernemen om het verspreiden van haat tegen te gaan. "Het doorgaan met adverteren voegt voor nu geen waarde toe aan de samenleving."

Unilever adverteert naar schatting in de Verenigde Staten jaarlijks alleen op Facebook al voor circa 38 miljoen euro.




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
25 sep Investeerders steken 55 miljoen in Mosa Meat
25 sep Picnic gaat samenwerken met Duits supermarktbedrijf
25 sep McDonald's officiële nieuwe partner van de Kinderboekenweek
25 sep Annemarieke de Haan (Unilever) per 2021 nieuwe voorzitter FNLI. Bas Roelofs (FrieslandCampina) nieuwe vicevoorzitter
25 sep Dagelijks haalt 1 miljard euro aan voedsel de winkel niet
25 sep De Braacken Groente & Fruit: De noodzaak voor kwalificatie 'Groenteman met ster'
25 sep Procesoptimalisatie in de voedingsindustrie volgens Bizerba
24 sep Belangrijke veiligheidswaarschuwing KIPS vegetarische paté 125 gram (allergenen)
24 sep Kamer wil langer belastinguitstel voor ondernemers
24 sep Biologische branche overhandigt 10-puntenplan aan minister Schouten
24 sep Uncle Ben’s voortaan Ben’s Original
24 sep Europese onenigheid over Nutri-Score
24 sep Arla bouwt nieuw innovatiecentrum in Denemarken
24 sep Van der Valk Zwolle, Enschede en Hengelo stapten over op digitale HACCP registratie met MyCCP
24 sep Blijf vanaf 12 euro per dag in contact met uw doelgroep: de voedingsindustrie
23 sep Boodschappen bezorgen is voor Albert Heijn nog geen goudmijn
23 sep Storing bij AH: online boodschappen doen niet mogelijk
23 sep Ahold Delhaize zet in op halvering van de voedselverspilling in 2030
23 sep 5 trends voor de voeding van morgen volgens jongeren
23 sep 12 Tips tegen voedselfraude (update)
22 sep Vivera opent vernieuwde fabriek
22 sep Onderzoek laat dringende noodzaak zien voor aanleren gezond gedrag op basisschool
22 sep Food Fellows komt met sauzen van geredde groenten
22 sep 'Bijna alle aanbiedingen in Nederlandse supermarkten zijn ongezond'
22 sep Direct efficiënt inspecteren. Kosteloos en zonder moeite!
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?