Coca-Cola adverteert voorlopig niet op sociale media in strijd tegen racisme
bron: FoodPro Network
ATLANTA - Coca-Cola stopt voorlopig met adverteren op sociale media vanwege de grote hoeveelheid haatdragende en racistische berichten op verschillende platforms. Dat liet Coca-Cola dit weekend in een persbericht weten.
Coca-Cola zal in ieder geval een maand lang niet adverteren op sociale media over de hele wereld. CEO James Quincey laat weten dat er geen plaats is voor racisme in deze wereld en dat geldt ook voor sociale media.
Coca-Cola wil dat sociale media verantwoordelijk worden gehouden voor hun beleid en zich transparanter opstellen. Vrijdag maakte ook Unilever bekend voorlopig tot stoppen met adverteren op sociale media in de Verenigde Staten.
Facebook liet eerder in een reactie weten jaarlijks miljarden dollars te investeren om zijn platforms veilig te houden.
Laatste nieuws
-
26 apr Kabinet legt keuzes voor aan Kamer voor suikertaks op frisdranken
-
26 apr Lagere omzet en marge voor Corbion
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemeniƫ
-
26 apr Jumbo neemt distributiecentrum voor versproducten in Nieuwegein in gebruik
-
26 apr 5 Trends voor digitalisering in food
-
26 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan