Huismerken zetten opmars in Europa verder door
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - In nagenoeg alle Europese landen hebben de huismerken van de supermarktketens vorig jaar opnieuw hun marktaandeel vergroot, aldus cijfers uit het International Private Label Yearbook. Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en Spanje blijven hierbij de lijst aanvoeren.
Italië is momenteel het enige land waar het volume-aandeel van de huismerken onder de 30% blijft met een aandeel van 22,3% in volume en 19,1% in waarde.
In Zwitserland zijn huismerken goed voor bijna de helft van de markt met een aandeel van 49,8% in volume en 42,5% in waarde. In 14 van de 19 onderzochte landen steeg het marktaandeel van huismerken vorig jaar.
Benelux
In Nederland daalde het huismerkaandeel een fractie, zowel in volume (van 37,1% naar 37,0%) als in waarde (van 33,4% naar 33,3%). In België ligt het aandeel van huismerken nu op 44% in volume en 31,6% in waarde. Het aandeel steeg licht in volume maar daalde in waarde.
Laatste nieuws
-
29 mrt Omzet Ausnutria nam in 2023 met 11,3% af
-
29 mrt Aardappelen groeien sneller en beter met LED
-
29 mrt Lidl test hogere supermarktschappen
-
29 mrt China importeert weer wijn uit Australië
-
29 mrt De toegevoegde waarde van Aptean Food & Beverage ERP bij Tony’s Chocolonely
-
29 mrt Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
-
29 mrt Whitepaper: Kwaliteit als concurrentievoordeel in de voedingsmiddelenindustrie
-
28 mrt Jumbo gaat rode paprika, komkommer en bosui zonder plastic verpakking aanbieden
-
28 mrt Wouter Kolk stapt op bij Ahold Delhaize
-
28 mrt Tuinboon maakt chocola in Europa
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan