Picnic wint hoger beroep in zaak Max Verstappen
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - Online supermarkt Picnic hoeft Max Verstappen toch geen €150.000 te betalen vanwege het verspreiden van een filmpje met een lookalike van Verstappen een aantal jaar geleden. Dat heeft het gerechtshof in Amsterdam na hoger beroep bepaald.
Eerder had een reguliere rechtbank bepaald dat de reclame niet door de beugel kon. Picnic stelde eerder dat het filmpje grappig bedoeld was om zijn personeel te motiveren. Toen ze vernamen dat Verstappen niet zo blij zou zijn met het filmpje, is de video ook direct weer offline gehaald.
Ook de rechtbank ging mee in de argumentatie dat een grapje moet kunnen, aldus Picnic topman Michiel Muller. Muller vindt het hele proces zonde van de tijd en het geld geweest.
In de video is te zien hoe een lookalike van Verstappen een wagen van Jumbo passeert en vervolgens in een bestelwagentje van Picnic stapt. Het filmpje verscheen een dag nadat Jumbo, sponsor van Verstappen, een commercial met Verstappen gelanceerd had.
Laatste nieuws
-
28 mrt Jumbo gaat rode paprika, komkommer en bosui zonder plastic verpakking aanbieden
-
28 mrt Wouter Kolk stapt op bij Ahold Delhaize
-
28 mrt Tuinboon maakt chocola in Europa
-
28 mrt Foodwatch stapt naar RCC om misleiding met vrije-uitloopeieren
-
28 mrt Nederland grootste bierexporteur EU
-
28 mrt Gezonder en duurzamer eten kan volgens studie voor hetzelfde geld
-
28 mrt Hogere prijzen stuwen verkopen maker Spa-mineraalwater
-
28 mrt Huishoudens gooien dagelijks wereldwijd miljard maaltijden weg
-
28 mrt 2024 Trendrapport voor de voedings- en drankensector
-
28 mrt Onderzoek naar omkopingsrisico’s bij organisaties
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan