95 procent van consumenten koopt weleens biologisch

02-09 06:05 | bron: FoodPro Network

EDE - Het aandeel Nederlandse consumenten dat wel eens biologische producten koopt, kwam vorig jaar uit op 95,1%. Een jaar eerder lag dat nog op 94,3%, aldus cijfers van GfK in opdracht van branchevereniging Bionext.

De consumenten die weleens biologische producten kopen doen dat inmiddels ook steeds vaker. De meeste consumenten kopen biologische producten in de supermarkt. Doordat daar steeds meer biologische producten te koop zijn, worden die ook steeds vaker gekocht.

“We zien dat supermarkten steeds meer biologische producten in hun assortiment opnemen wat de toegankelijkheid vergroot, waardoor steeds meer mensen voor biologisch kiezen. Heel fijn, want op die manier kunnen meer mensen kennismaken met biologisch. Naarmate mensen vaker voor biologisch kiezen, gaan ze naast de supermarkt ook eens naar de speciaalzaak” aldus Michaël Wilde, directeur brancheorganisatie Bionext.

Slechts 14% van de huishoudens die biologisch koopt, geeft aan dit vanuit imago-overwegingen te doen. Consumenten zien biologische producten met name als milieuvriendelijk (41%), diervriendelijk (40%) en puur, zonder onnodige toevoegingen (39%).

Wel wordt het grootste aantal biologische producten (ruim 60%) nog altijd gekocht door een groep trouwe consumenten. Die consumenten wonen overwegend in de Randstad.

Huishoudens die niet vaak biologische producten kopen, zeggen dat de prijs hen daarvan weerhoudt.

 

Bron: Bionext

Foto: biologische bessen 





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
23 sep Boodschappen bezorgen is voor Albert Heijn nog geen goudmijn
23 sep Storing bij AH: online boodschappen doen niet mogelijk
23 sep Ahold Delhaize zet in op halvering van de voedselverspilling in 2030
23 sep 5 trends voor de voeding van morgen volgens jongeren
23 sep 12 Tips tegen voedselfraude (update)
22 sep Vivera opent vernieuwde fabriek
22 sep Onderzoek laat dringende noodzaak zien voor aanleren gezond gedrag op basisschool
22 sep Food Fellows komt met sauzen van geredde groenten
22 sep 'Bijna alle aanbiedingen in Nederlandse supermarkten zijn ongezond'
22 sep Direct efficiënt inspecteren. Kosteloos en zonder moeite!
22 sep Verkade: 'Datakwaliteit managen vereist een goede interne flow'
21 sep 18 procent consumenten eet gezonder door coronacrisis
21 sep Recall Albert Heijn worst
21 sep Nestlé's plantaardige 'bacon cheeseburger' verkrijgbaar in de VS
21 sep Nestlé test blockchaintechnologie in Nieuw-Zeeland en Latijns-Amerika
21 sep Heineken: 'Zonder goede data kunnen klanten onze producten niet verkopen.'
21 sep Is het voor u belangrijk om onder hoge snelheid verpakte goederen te wegen en etiketteren? (video)
18 sep Hoe maken we duurzame én voedzame voedingsmiddelen?
18 sep In cafés wordt juist in de laatste uurtjes veel omzet behaald
18 sep Werknemers werken meer uren sinds coronacrisis
18 sep 'Lokaal voedsel kan binnen 5 jaar naar marktaandeel van 25%'
18 sep Listeria: voorkomen beter dan genezen
18 sep Reduceren van give-away: “Mag het ietsje meer zijn?”
17 sep Alle Nespresso cups tegen 2022 CO2-neutraal
17 sep FrieslandCampina gaat duurzamer geproduceerde melk aan andere zuivelbedrijven leveren
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?