Online omzet blijft groeien

ZALTBOMMEL - De afgelopen week is de online omzet opnieuw met 10% gestegen in vergelijking met een week eerder, aldus marktonderzoeksbureau IRI op basis van cijfers over week 13, de week van 23 tot 29 maart.

In vergelijking met dezelfde week vorig jaar is de online omzet met liefst 41% gestegen. IRI constateert daarnaast dat het hamstergedrag in supermarkten steeds meer normaliseert. De stijging in week 13 in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar lag nog op slechts 10,3%.

Gisteravond maakte topman Michiel Muller van online supermarkt Picnic bij Jinek bekend dat de vraag bij Picnic met zo'n 30% is gestegen. Picnic neemt daarnaast sneller dan gepland zijn distributiecentrum in Apeldoorn in gebruik. Picnic nam de afgelopen week ruim 300 extra medewerkers aan om meer bestellingen te kunnen verwerken. Ook Jumbo en Albert Heijn zien een flinke stijging in het aantal online bestellingen. 

 

Foto: Pick Up Point van Jumbo, FoodPro Network





Laatste nieuws