Barometer consumentengedrag & -bestedingen tijdens Coronacrisis

24-03 09:49 | bron: FoodPro Network

EINDHOVEN - We horen van veel klanten en relaties dat hun uitdagingen vergelijkbaar zijn aan die van ons: het zo goed mogelijk doorkomen van deze lastige tijden. Vanuit die gesprekken proberen we zo goed mogelijk mee te denken welke inzichten vanuit research perspectief relevant kunnen. We merken dat er extra behoefte is aan data omdat consumentengedrag snel verandert, zowel inzichten op algemeen niveau als op branche specifiek niveau.

Want of het nu gaat om de aankoop van mode, elektronica, meubels, vakanties, uitgaven in de supermarkt of donaties aan goede doelen: de kans is aanwezig dat consumenten tweemaal nadenken voor zij hun geld uitgeven. En als dat zo is, is dat handig om te weten als marketeer of ondernemer. Onderzoeksdata kan op dit vlak helpen om meer grip te krijgen op de richting waarin de markt zich beweegt, nu en in de komende weken/maanden.

Tweewekelijkse barometer onder n=2.000 respondenten
Markteffect zal daarom de komende weken een aantal keren een uitgebreid onderzoek uitvoeren onder liefst 2.000 respondenten per meting, om het consumentengedrag op totaalniveau én per branche nauwkeurig te monitoren.

Deze barometer geeft inzicht in:

  • Bestedingen van consumenten op korte én lange termijn (incl. uitsplitsingen per branche)
  • Huidige en verwachte consumentengedrag (incl. uitsplitsingen per branche)
  • Huidig en verwacht aankoopgedrag (incl. uitsplitsingen per branche)
  • Overige verwachtingen die consumenten hebben voor korte én lange termijn

Hoe werkt het?
De eerste meting staat in basis op woensdag 25 maart gepland. Indien jullie als organisatie ook willen deelnemen zullen we jullie branche ook opnemen in het onderzoek. Inschrijven voor de eerste meting mogelijk tot en met dinsdag 24 maart 17:00hr, dit vanwege de urgentie en korte doorlooptijd.

Zo veel mogelijk branches
Wij streven ernaar om zo veel mogelijk branches mee te nemen in dit onderzoek, om marketeers, managers en ondernemers te voorzien van relevante inzichten. Wilt u deze inzichten ook van uw eigen branche ontvangen?

Deelname via FoodPro 
Als lezer van het FoodPro netwerk krijgt u extra scherp tarief van € 895,- per meting. Schrijf u in via onderstaande link en wij nemen vandaag nog contact met u op. Dan bepalen we samen hoe wij uw branche definiëren in het onderzoek.

 

Schrijf u in via deze link

 

Bron: Markteffect





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
27 mrt AH sluit winkels soms kort om veilig vakken te vullen
27 mrt Vion heeft prima jaar achter de rug
27 mrt Meer duurzame palmolie verwerkt in Nederland
27 mrt Mondelez maakt al zijn verpakkingen recyclebaar
27 mrt DIGI Benelux verzekert continuïteit klanten
26 mrt NVWA schaalt werkzaamheden af vanwege coronacrisis
26 mrt Vakcentrum: niet alle supermarkten boeren goed door crisis
26 mrt CPB: Recessie onvermijdelijk door coronacrisis
26 mrt Wat is een remote audit? En hoe werkt dit?
26 mrt Heineken: 'Zonder goede data kunnen klanten onze producten niet verkopen.'
26 mrt Omarm de toenemende complexiteit in productieplanning
25 mrt Opnieuw cijfers over recordomzet supermarkten: "Hamsteren is niet nodig"
25 mrt Aangepaste openingstijden en verkooplimieten in Britse supermarkten
25 mrt Belgische voedingsindustrie vraagt steun voor #FoodHeroes
25 mrt Wereldwijde spelers in voedselveiligheid zien certificatie als ‘paspoort voor handel’
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?