Barometer consumentengedrag & -bestedingen tijdens Coronacrisis
bron: FoodPro Network
EINDHOVEN - We horen van veel klanten en relaties dat hun uitdagingen vergelijkbaar zijn aan die van ons: het zo goed mogelijk doorkomen van deze lastige tijden. Vanuit die gesprekken proberen we zo goed mogelijk mee te denken welke inzichten vanuit research perspectief relevant kunnen. We merken dat er extra behoefte is aan data omdat consumentengedrag snel verandert, zowel inzichten op algemeen niveau als op branche specifiek niveau.
Want of het nu gaat om de aankoop van mode, elektronica, meubels, vakanties, uitgaven in de supermarkt of donaties aan goede doelen: de kans is aanwezig dat consumenten tweemaal nadenken voor zij hun geld uitgeven. En als dat zo is, is dat handig om te weten als marketeer of ondernemer. Onderzoeksdata kan op dit vlak helpen om meer grip te krijgen op de richting waarin de markt zich beweegt, nu en in de komende weken/maanden.
Tweewekelijkse barometer onder n=2.000 respondenten
Markteffect zal daarom de komende weken een aantal keren een uitgebreid onderzoek uitvoeren onder liefst 2.000 respondenten per meting, om het consumentengedrag op totaalniveau én per branche nauwkeurig te monitoren.
Deze barometer geeft inzicht in:
- Bestedingen van consumenten op korte én lange termijn (incl. uitsplitsingen per branche)
- Huidige en verwachte consumentengedrag (incl. uitsplitsingen per branche)
- Huidig en verwacht aankoopgedrag (incl. uitsplitsingen per branche)
- Overige verwachtingen die consumenten hebben voor korte én lange termijn
Hoe werkt het?
De eerste meting staat in basis op woensdag 25 maart gepland. Indien jullie als organisatie ook willen deelnemen zullen we jullie branche ook opnemen in het onderzoek. Inschrijven voor de eerste meting mogelijk tot en met dinsdag 24 maart 17:00hr, dit vanwege de urgentie en korte doorlooptijd.
Zo veel mogelijk branches
Wij streven ernaar om zo veel mogelijk branches mee te nemen in dit onderzoek, om marketeers, managers en ondernemers te voorzien van relevante inzichten. Wilt u deze inzichten ook van uw eigen branche ontvangen?
Deelname via FoodPro
Als lezer van het FoodPro netwerk krijgt u extra scherp tarief van € 895,- per meting. Schrijf u in via onderstaande link en wij nemen vandaag nog contact met u op. Dan bepalen we samen hoe wij uw branche definiëren in het onderzoek.
Bron: Markteffect
Laatste nieuws
-
23 apr Reorganisatie bij Milcobel: 130 banen op de tocht
-
23 apr Consumentenbond: Fabrikanten bezuinigen op dure ingrediënten
-
23 apr Producten van Danone, Dr. Oetker, Jacobs Douwe Egberts en Mondelez weer verkrijgbaar bij Jumbo
-
23 apr PFAS en voeding: een informatief webinar
-
23 apr Kumasi maakt frisdrank uit restproduct van cacaovrucht
-
23 apr TraceGains gaat samenwerking aan met FoodPro Network
-
22 apr Omzet en winst van Lactalis namen toe in 2023
-
22 apr Oxfam Novib: recordprijzen cacao gevolg van onderbetaling boeren
-
22 apr Franse supermarkten moeten klanten informeren over krimpflatie
-
22 apr Sky News: flitsbezorger Getir weg uit Nederland, VK en Duitsland
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan