Supermarkten verkopen door hamstergedrag meer dan met kerst

24-03 08:09 | bron: FoodPro Network

DEN HAAG - Supermarkten in Nederland hebben in de tweede week van maart 35% meer omzet gedraaid dan in dezelfde week een jaar eerder. De omzet in week 11, die liep van 9 tot en met 15 maart 2020, kwam hiermee hoger uit dan in de week voor kerst, traditioneel de week met de meeste omzet. Hierover bericht het CBS op basis van een analyse van recente transactiedata van een groot aantal supermarktketens.

Verkoop houdbare producten het meest toegenomen

Met name de verkopen van houdbare producten, zoals conserven, diepvriesgroenten, rijst en pasta nam procentueel gezien sterk toe. De omzettoename van rijst was van alle voedingsmiddelen met ruim 150% het grootst, de omzet was dus meer dan twee en half keer zo hoog.

De omzet van groenteconserven en diepvriesgroenten lagen beide ruim 115% hoger. Overigens ging ook de omzet van verse groenten met bijna 30% omhoog. 

Rijst behoort, net als pasta, tot de productgroep brood en graanproducten. Dit is de productgroep met voedingsmiddelen waar in de tweede week van maart de hoogste omzet door de supermarkten is behaald. 

 

Bron: CBS





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
27 mrt AH sluit winkels soms kort om veilig vakken te vullen
27 mrt Vion heeft prima jaar achter de rug
27 mrt Meer duurzame palmolie verwerkt in Nederland
27 mrt Mondelez maakt al zijn verpakkingen recyclebaar
27 mrt DIGI Benelux verzekert continuïteit klanten
26 mrt NVWA schaalt werkzaamheden af vanwege coronacrisis
26 mrt Vakcentrum: niet alle supermarkten boeren goed door crisis
26 mrt CPB: Recessie onvermijdelijk door coronacrisis
26 mrt Wat is een remote audit? En hoe werkt dit?
26 mrt Heineken: 'Zonder goede data kunnen klanten onze producten niet verkopen.'
26 mrt Omarm de toenemende complexiteit in productieplanning
25 mrt Opnieuw cijfers over recordomzet supermarkten: "Hamsteren is niet nodig"
25 mrt Aangepaste openingstijden en verkooplimieten in Britse supermarkten
25 mrt Belgische voedingsindustrie vraagt steun voor #FoodHeroes
25 mrt Wereldwijde spelers in voedselveiligheid zien certificatie als ‘paspoort voor handel’
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?