Thuisbezorgd.nl neemt verdere maatregelen ter ondersteuning restaurantsector

24-03 06:07 | bron: FoodPro Network

AMSTERDAM - Thuisbezorgd.nl realiseert zich dat een aantal restaurants economisch ernstig lijden onder deze crisis. Het gaat dan met name om restaurants die slechts een deel van hun omzet halen uit bezorging. Te denken valt aan restaurants in het hogere segment, snackbars, Chinese (afhaal)restaurants en restaurants die momenteel in zijn geheel niet bezorgen.

Bij Thuisbezorgd.nl hebben zich in de afgelopen week ongeveer 2,000 nieuwe restaurants aangemeld. Het bedrijf werkt met man en macht om deze restaurants online te plaatsen en zal daarnaast extra personeel aantrekken om aanmeldingen versneld te kunnen verwerken.

Thuisbezorgd.nl heeft verder besloten de eigen bezorgdienst Scoober, bekend van de fietsers op oranje e-bikes, versneld uit te rollen naar extra steden. Scoober stelt vanwege de crisis gesloten restaurants in staat onmiddellijk te starten met bezorging, zonder daarvoor eigen bezorgers in dienst te hoeven nemen. Almere en Enschede zijn vanaf deze week geopend en Haarlem volgt binnenkort. Via Scoober is het mogelijk bijvoorbeeld salades te bestellen, maar ook merken als Burger King, KFC en McDonald’s worden aangeboden. Het fors uitgebreide aanbod in Almere, Enschede en Haarlem kan gewoon via Thuisbezorgd.nl worden besteld. Na deze verdere uitbereiding is Scoober beschikbaar in 14 Nederlandse steden.

Een andere maatregel is dat vanaf vandaag ook afhaalrestaurants zich bij Thuisbezorgd.nl kunnen aanmelden. Dit levert voor restaurants zonder bezorgdienst het voordeel op dat men direct weer voor afhaal kan openen. De klant bestelt in de app of via de website, betaalt online en de bestelling kan vervolgens afgehaald worden bij het restaurant, zonder in de rij te hoeven staan. Op verzoek van de vakvereniging ProFri, de Vereniging Chinese-Aziatische Horeca Ondernemers en het Ambachtelijk IJscentrum zal Thuisbezorgd.nl per direct tot nader order haar afhaalcommissie verlagen tot 0%.

Hoewel niet elk restaurant even zwaar door deze crisis geraakt wordt, is er, zoals hierboven aangegeven, een bepaalde groep restaurants die het buitengewoon moeilijk heeft. Het gaat hier met name om restaurants die maar voor een klein deel van hun omzet afhankelijk zijn van bezorging. Deze restaurants kunnen uitstel van betaling aanvragen bij Thuisbezorgd.nl. Bedrijven dienen dan wel aannemelijk te maken dat zij buitensporig zijn geraakt door de crisis. Het bedrijf schat in dat ongeveer 20 procent van de aangesloten restaurants hiervan gebruik zal kunnen maken.

 

Foto: Thuisbezorgd





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
27 mrt AH sluit winkels soms kort om veilig vakken te vullen
27 mrt Vion heeft prima jaar achter de rug
27 mrt Meer duurzame palmolie verwerkt in Nederland
27 mrt Mondelez maakt al zijn verpakkingen recyclebaar
27 mrt DIGI Benelux verzekert continuïteit klanten
26 mrt NVWA schaalt werkzaamheden af vanwege coronacrisis
26 mrt Vakcentrum: niet alle supermarkten boeren goed door crisis
26 mrt CPB: Recessie onvermijdelijk door coronacrisis
26 mrt Wat is een remote audit? En hoe werkt dit?
26 mrt Heineken: 'Zonder goede data kunnen klanten onze producten niet verkopen.'
26 mrt Omarm de toenemende complexiteit in productieplanning
25 mrt Opnieuw cijfers over recordomzet supermarkten: "Hamsteren is niet nodig"
25 mrt Aangepaste openingstijden en verkooplimieten in Britse supermarkten
25 mrt Belgische voedingsindustrie vraagt steun voor #FoodHeroes
25 mrt Wereldwijde spelers in voedselveiligheid zien certificatie als ‘paspoort voor handel’
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?