Unilever wil het aantal Knorr-producten binnen Future 50 Foods uitbreiden

ROTTERDAM - Knorr wil het aantal producten met Future 50 Foods, 50 voedingsmiddelen die we meer zouden moeten eten voor een duurzamer voedselsysteem, met 25% verhogen tegen 2025. Hierover bericht Unilever op haar website.

Het Future 50 Foods programmagecreëerd door Knorr en het WWF, werd een jaar geleden gelanceerd en bevat de 50 voedingsmiddelen die we meer zouden moeten eten voor een duurzamer voedselsysteem. Dit programma heeft wereldwijd steun gekregen van ngo’s, media, retailers en chef-koks en speelt een belangrijke rol bij het onder de aandacht brengen van een gevarieerder voedingspatroon.

Met 73% van de consumenten wereldwijd die hun consumptiegewoonten wil veranderen om hun milieu-impact te verminderen (Nielsen, 2018) en 70% die hun vleesconsumptie wil verminderen (Global Data, 2018) heeft het Future 50 Foods rapport een stimulans gegeven aan een wereldwijde beweging.

In ons land zijn de Future 50 Foods inmiddels toegepast in de variatietips van 10 Knorr Wereldgerechten, waaronder Lasagne, Bobotie en Teriyaki, en daar komen er dit jaar nog 4 bij, aldus Unilever. Bovendien wordt er een nieuw Wereldgerecht gelanceerd Miso Ramen met spinazie, paksoi en zeewier.

Bekijk meer informatie op de website van Unilever

 

Bron: Unilever





Laatste nieuws