DSM koopt Glycom voor 765 miljoen euro
bron: FoodPro Network
HEERLEN - Het Limburgse DSM lijft het Deense Glycom in voor een bedrag van 765 miljoen euro. Dit maken beide bedrijven vrijdag bekend.
Het Deense Glycom produceert voor de voedingsindustrie stoffen die ook in menselijke moedermelk zitten. De zogenoemde melkoligosachariden fungeren als prebiotica voor jonge baby's, waardoor de darmflora en het immuunsysteem zich ontwikkelen.
De Zwitserse voedingsreus Nestlé is de grootste klant van Glycom. In 2019 boekte het bedrijf een omzet van circa 74 miljoen euro.
Glycom past perfect binnen het portfolio van DSM, dat onder andere vitamines en voedingsmengsels maakt voor baby's en jonge kinderen. Samen met Glycom wil DSM nieuwe voedingsstoffen ontwikkelen voor peuters, kinderen en volwassenen en mogelijk ook voor dieren.
De overname moet in het tweede kwartaal van 2020 afgerond worden.
Laatste nieuws
-
18 apr Worst uit het lab valt in de smaak bij eerste proeverij in Europa
-
18 apr Meer omzet bij Sligro
-
18 apr Kraft lanceert de Creamy Sauces-lijn
-
18 apr Waardevolle voedingsingrediënten uit koffieprut
-
18 apr Hoe bereik ik de voedingsindustrie?
-
18 apr CêlaVíta’s nieuwe verpakkingsdesign en communicatieboodschap
-
18 apr Podcast Webinar | Hoe vlieg je een ERP project aan? Het geheim van een succesvolle implementatie
-
18 apr Continu verbeteren stopt niet bij de productieorganisatie
-
17 apr Doorstart voor Ladessa onder The Spreadmaker
-
17 apr ABN AMRO: 'Grootste crises voor voedingssector zijn voorbij'
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan