PepsiCo komt met 'verrassingsdoos' om voedselverspilling tegen te gaan
bron: FoodPro Network
UTRECHT - Snack- en ontbijtgranen producent PepsiCo komt met het initiatief Unwasted om voedselverspilling tegen te gaan. Consumenten kunnen tegen een lage prijs een box bestellen gevuld met diverse A-merken snacks en ontbijtgranen, zoals Duyvis, Lay's en Quaker. Alle producten in de box zijn beperkt houdbaar en worden op deze manier gered van de prullenbak. De exacte inhoud van de doos blijft altijd een verrassing.
Wanneer snackproducten korter dan 5 weken houdbaar zijn, zijn ze niet meer geschikt om aan te bieden aan supermarkten, maar nog prima geschikt voor consumptie. Ondanks dat PepsiCo een deel van deze 'onverkoopbare' producten aan de Voedselbank schenkt, blijft er altijd wat over.
PepsiCo hield eerder een succesvolle pilot. In de toekomst hoopt PepsiCo naast producten van eigen merken ook producten van andere producenten te kunnen aanbieden. Het is voor het eerst dat PepsiCo in de Benelux direct aan de consument gaat verkopen zonder tussenkomst van een distributeur.
De boxen worden zonder extra bezorgkosten thuisbezorgd.
Laatste nieuws
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr Dirk gaat personeel voorzien van bodycams
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Nieuwe uitdaging binnen Odin voor directeur Theo Boon
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan