Unilever stopt met reclame die gericht is op kinderen onder de twaalf

13-02 08:39 | bron: FoodPro Network

ROTTERDAM - Unilever stopt met reclame voor producten die zich richt op kinderen onder de twaalf jaar. De producent van onder meer ijsjes als de Magnum en het raketje wil op die manier een bijdrage leveren aan de strijd tegen overgewicht bij kinderen.

Unilever stopt met het voor marketingdoeleinden inhuren van influencers en beroemdheden die populair zijn bij jonge kinderen. Ook het gebruik van tekenfilmpersonages wordt aan banden gelegd.

De ijstak van Unilever wordt als eerst aangepakt. Hier werden de afgelopen jaren al stappen gezet om het aantal calorieën per ijsje tot maximaal 110 en het suikergehalte tot 12 gram terug te brengen.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
06 apr Avebe ziet kansen voor aardappeleiwit in vleesververvangers
06 apr Albert Heijn opent vijf bezorgpunten voor zorgpersoneel
06 apr Noodloket voor bedrijven open
06 apr Arla bouwt nieuw innovatiecentrum in Denemarken
06 apr Bekijk de recalls in de voedingsindustrie in 2020 (EU)
06 apr LI-5600, een etiket boven én onderaan! (video)
03 apr Online omzet blijft groeien
03 apr Mexicaanse brouwer stopt tijdelijk met het brouwen van Corona-bier
03 apr Uitstel van belasting voor ondernemers verruimd en verder gedigitaliseerd
03 apr Hoe maken we duurzame én voedzame voedingsmiddelen?
03 apr Voedselveiligheid houdt levensmiddelenfabrikanten alert op de kwaliteit van hun perslucht
02 apr Staking bij Delhaize om corona
02 apr Picnic breidt capaciteit flink uit na enorme groei online boodschappen
02 apr Vion doneert hulpmaterialen aan ziekenhuizen
02 apr Aangescherpte Wet Voedselinformatie op etiket van kracht
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?