Investeerders zetten fors in op Personalised Nutrition

13-02 06:03 | bron: FoodPro Network

WAGENINGEN - Volgens het nieuwsforum Nutra Ingredients hebben Amerikaanse investeerders in food, na grote bedragen te hebben vrijgemaakt voor de markt van vleesvervangers, hun zinnen gezet op het volgende grote thema: personalised nutrition (PN).

Investeringsbank UBS verwacht dat tot en met 2040 de investeringen zijn opgelopen tot ongeveer €58 miljard (bron: Nutra ingredients, 23-1-2020)

Door het gestegen gezondheidsbewustzijn bij de consument en het feit dat meer mensen de negatieve consequenties ervaren van een ongezonde leefstijl, komt er meer vraag naar oplossingen die passen bij individuele keuzes.

Het samenbrengen van voedingskennis en –onderzoek, medische diagnoses, technologie en food delivery service, gaat veel mensen helpen om gemakkelijker een gezonde leefstijl aan te nemen en vast te houden, zo is de inschatting. Het lijkt een logisch gevolg van enerzijds een maatschappelijke behoefte en anderzijds de steeds slimmere technologische mogelijkheden.

Het grote voedingsmiddelenconcern Nestlé investeert al volop in Personalised Nutrition en noemt PN “a major growth opportunity”.

In Nederland en België kennen we ook steeds meer bedrijven die zich specifiek bezig houden met PN. Twee van hen, Philips en SmartWithFood, werkten al samen met Wageningen University & Research & TNO in een groot consortium. Nard Clabbers, Senior Business Developer van TNO zegt in het artikel van Nutra Ingredients dat we nog een grote verandering kunnen verwachten in de zienswijze van consumenten op het onderwerp PN. Waar we nu nog stoeien over GDPR regels, gaan consumenten straks onderhandelen met hun persoonlijke data om precies te krijgen wat ze willen voor hun gezondheid. Een mooi staaltje consumer empowerment! Bedrijven met de juiste producten en diensten in een veilige data-omgeving kunnen hiermee langdurige en waardevolle relaties met consumenten gaan opbouwen.

Op 21 april vindt het seminar Personalised Nutrition & Health plaats op de campus van Wageningen University & Research. Ook Philips, SmartWithFood & Verdify (die sinds kort met Albert Heijn samenwerkt) zullen hier vertellen over hun business case en diverse andere experts gaan in op o.a. het wetenschappelijke voedingskundige bewijs, wetgeving, slim databeheer en het bevorderen van leefstijlverandering. Meer informatie vindt u op de website van Wageningen Academy





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
06 apr Avebe ziet kansen voor aardappeleiwit in vleesververvangers
06 apr Albert Heijn opent vijf bezorgpunten voor zorgpersoneel
06 apr Noodloket voor bedrijven open
06 apr Arla bouwt nieuw innovatiecentrum in Denemarken
06 apr Bekijk de recalls in de voedingsindustrie in 2020 (EU)
06 apr LI-5600, een etiket boven én onderaan! (video)
03 apr Online omzet blijft groeien
03 apr Mexicaanse brouwer stopt tijdelijk met het brouwen van Corona-bier
03 apr Uitstel van belasting voor ondernemers verruimd en verder gedigitaliseerd
03 apr Hoe maken we duurzame én voedzame voedingsmiddelen?
03 apr Voedselveiligheid houdt levensmiddelenfabrikanten alert op de kwaliteit van hun perslucht
02 apr Staking bij Delhaize om corona
02 apr Picnic breidt capaciteit flink uit na enorme groei online boodschappen
02 apr Vion doneert hulpmaterialen aan ziekenhuizen
02 apr Aangescherpte Wet Voedselinformatie op etiket van kracht
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?