Starbucks werkt afvalvrij en klimaatpositief toe naar 50ste verjaardag

23-01 12:29 | bron: FoodPro Network

SEATTLE - Koffieketen Starbucks viert in 2021 haar 50ste verjaardag. Starbucks wil dit vieren door volledig klimaatpositief te worden. De Amerikaanse koffieketen kondigt grootse klimaatambities aan, zoals meer plantaardige opties en het stoppen met wegwerpverpakkingen.

Starbucks stelt zich als doel om meer schoon water terug te geven dan het verbruikt, meer koolstof op te slaan dan het uitstoot en geen afval meer te produceren, aldus CEO Kevin Johnson.

Volgens diverse rapporten zullen de meest succesvolle bedrijven in 2030 de bedrijven zijn die nu duurzaamheid vooropstellen. Starbucks belooft dan ook te investeren in duurzame landbouw, herbebossing en bosbehoud.

Beleggers en analisten speculeren de afgelopen dagen overigens over een samenwerking tussen Starbucks en Beyond Meat.

 

Bron: Starbucks





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
14 feb Albert Heijn roept loempiavellen terug
14 feb Heineken gaat 0.0-bier in kratten verkopen
14 feb Nestlé wil uiterlijk in 2025 haar verpakkingen voor 100% recyclen of hergebruiken
14 feb Hopr wordt eerste Belgische online supermarkt
14 feb Het complete weeg- en inspectiesysteem voor de versafdeling (video)
13 feb Nestlé boekt autonome omzetgroei van 3,5%
13 feb Omzet voedingswinkels in 2019 met 1,3% gestegen
13 feb Unilever stopt met reclame die gericht is op kinderen onder de twaalf
13 feb Voedselveiligheid is bij Ter Beke van cruciaal belang
13 feb Investeerders zetten fors in op Personalised Nutrition
13 feb Voedselveiligheid houdt levensmiddelenfabrikanten alert op de kwaliteit van hun perslucht
12 feb 1 Miljoen subsidie voor onderzoek naar meer marktaandeel voor vlees- en zuivelvervangers
12 feb Omzet Ahold Delhaize stijgt met 5,5% naar 66,3 miljard euro
12 feb Heineken verkoopt meer bier en ziet populariteit 0.0 verder toenemen
12 feb Rijker aanbod doet bezoeker van kantine vaker voor vegetarisch kiezen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?