Tsjechische online supermarkt Rohlik bezig met grote opmars in Europa

23-01 12:09 | bron: FoodPro Network

PRAAG - De Tsjechische online supermarkt Rohlik is bezig met een grote opmars in Europa. De online supermarkt gaat ook van start in Hongarije, Oostenrijk en Roemenië. Rohlik denkt daarbij tevens aan uitbreiding naar Duitsland.

Rohlik levert zijn boodschappen binnen 2 uur aan huis. In Tsjechië is het bedrijf de absolute marktleider op het gebied van online boodschappen doen. De keten is onlangs gestart in Boedapest en levert daar de boodschappen binnen 3 uur. Veel concurrenten van Rohlik leveren hun boodschappen pas vaak de volgende dag.

De Duitse markt is voor oprichter en CEO Tomáš Čupr echter een van de grootste doelstellingen van het bedrijf, aldus de ondernemer tegen Lebensmittel Zeitung. In Tsjechië is Rohlik al goed voor een netto-omzet van 100 miljoen euro, in een land met 11 miljoen inwoners. Het bedrijf is inmiddels ook winstgevend en actief in de zakelijke markt.

 

 

 

 





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
14 feb Albert Heijn roept loempiavellen terug
14 feb Heineken gaat 0.0-bier in kratten verkopen
14 feb Nestlé wil uiterlijk in 2025 haar verpakkingen voor 100% recyclen of hergebruiken
14 feb Hopr wordt eerste Belgische online supermarkt
14 feb Het complete weeg- en inspectiesysteem voor de versafdeling (video)
13 feb Nestlé boekt autonome omzetgroei van 3,5%
13 feb Omzet voedingswinkels in 2019 met 1,3% gestegen
13 feb Unilever stopt met reclame die gericht is op kinderen onder de twaalf
13 feb Voedselveiligheid is bij Ter Beke van cruciaal belang
13 feb Investeerders zetten fors in op Personalised Nutrition
13 feb Voedselveiligheid houdt levensmiddelenfabrikanten alert op de kwaliteit van hun perslucht
12 feb 1 Miljoen subsidie voor onderzoek naar meer marktaandeel voor vlees- en zuivelvervangers
12 feb Omzet Ahold Delhaize stijgt met 5,5% naar 66,3 miljard euro
12 feb Heineken verkoopt meer bier en ziet populariteit 0.0 verder toenemen
12 feb Rijker aanbod doet bezoeker van kantine vaker voor vegetarisch kiezen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?