Sligro ziet omzet met 2,1% stijgen, winst met 25% dalen

23-01 10:59 | bron: FoodPro Network

VEGHEL - De nettowinst over het boekjaar van Sligro bedroeg € 34 miljoen. Sligro zag zijn omzet met 2,1% toenemen tot € 2.395 miljoen. 

De stijging is met name te danken aan de overname van branchegenoot De Kweker. De autonome omzet daalde met 0,9%. De brutowinst nam met 18 miljoen toe tot 584 miljoen oftewel 24,4% van de omzet. 

“Ons jaarthema in 2019 was ‘Back to Business’. Terugkijkend moeten we vaststellen dat de grote strategische programma’s veel van onze aandacht hebben gevraagd, in een jaar waarin de markt waarin wij actief zijn eveneens de nodige aandacht vroeg. Afnemend consumentenvertrouwen en een stevige kosteninflatie op met name energie en transport, zorgden tezamen voor een uitdagend marktlandschap. Onze inspanningen hebben dit jaar nog niet het beoogde financiële resultaat gebracht maar vormen wel de basis voor groei en rendementsverbetering in de komende jaren en wij denken daarmee dan ook enkele belangrijke strategische stappen te hebben gezet", aldus CEO Koen Slippens in een persbericht.

Nederland

In Nederland stond in 2019 een aantal grote programma’s centraal. De integratie van Sligro en Heineken en de verdere versterking van ons partnership, de voorbereidingen op de transitie naar en de bouw van ons nieuwe online bestelplatform en ERP pakket, de uitwerking van onze ‘Zelfbedieningsgroothandel van de toekomst’, de aanpassing van de organisatie om de dissynergie naar aanleiding van de verkoop van EMTÉ te reduceren en de acquisitie en integratie van De Kweker.

België

In België is hard gewerkt aan het verstevigen van onze marktpositie en het fundament, qua infrastructuur en organisatie, dat we daarvoor nodig hebben. Ook in België waren de marktomstandigheden uitdagend, maar konden wij, onder andere door de opening van onze nieuwe locatie in Antwerpen, eind 2018, harder groeien dan de markt. De investeringen en opstartverliezen die daarmee gepaard gingen, drukten fors op het resultaat in België.

Langjarige strategie

Slippens: Het komende jaar richten we ons op vijf belangrijke thema’s uit onze langjarige strategie, die we hebben vervat in het jaarthema van 2020: ‘Geef me de Vijf’. Daarin is, naast de afronding van een aantal grote programma’s ook duidelijk de focus op klanttevredenheid en rendementsverbetering gericht. ‘Geef me de Vijf’ staat ook nadrukkelijk voor verbinding. Verbinding tussen afdelingen en tussen hoofdkantoor en regio; want wij denken dat dat de kracht is van Sligro Food Group die we na een periode van veel veranderen weer moeten verstevigen. Na het transitiejaar 2019 gaan wij met energie en vertrouwen 2020 in.”

 

Bron: Sligro

Foto: Sligro





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
14 feb Albert Heijn roept loempiavellen terug
14 feb Heineken gaat 0.0-bier in kratten verkopen
14 feb Nestlé wil uiterlijk in 2025 haar verpakkingen voor 100% recyclen of hergebruiken
14 feb Hopr wordt eerste Belgische online supermarkt
14 feb Het complete weeg- en inspectiesysteem voor de versafdeling (video)
13 feb Nestlé boekt autonome omzetgroei van 3,5%
13 feb Omzet voedingswinkels in 2019 met 1,3% gestegen
13 feb Unilever stopt met reclame die gericht is op kinderen onder de twaalf
13 feb Voedselveiligheid is bij Ter Beke van cruciaal belang
13 feb Investeerders zetten fors in op Personalised Nutrition
13 feb Voedselveiligheid houdt levensmiddelenfabrikanten alert op de kwaliteit van hun perslucht
12 feb 1 Miljoen subsidie voor onderzoek naar meer marktaandeel voor vlees- en zuivelvervangers
12 feb Omzet Ahold Delhaize stijgt met 5,5% naar 66,3 miljard euro
12 feb Heineken verkoopt meer bier en ziet populariteit 0.0 verder toenemen
12 feb Rijker aanbod doet bezoeker van kantine vaker voor vegetarisch kiezen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?