WUR werkt aan Digital Twins van tomaat, voeding en boerenbedrijf

22-01 11:21 | bron: FoodPro Network

WAGENINGEN - Wageningse onderzoekers gaan werken aan Digital Twins op het gebied van tomaat, voeding en boerenbedrijf. Het gaat om de projecten: Virtual tomato crops; Me, my diet and I en Digital Future Farm. Digital Twins, een van de drie investeringsthema's van het WUR Strategisch Plan 2019-2022, is een relatief nieuw concept: computermodellen van individuele objecten of processen die op basis van real-time informatie worden bijgewerkt.

WUR heeft gezocht naar Digital Twin-projecten die grote wetenschappelijke en maatschappelijke doorbraken in de Wageningse domeinen kunnen realiseren. Samenwerking staat hoog in het vaandel bij dit investeringsprogramma, ook omdat voor een succesvolle Digital Twin kennis uit verschillende disciplines essentieel is.

Per project is er door WUR ongeveer 1,2 miljoen beschikbaar gesteld. De looptijd van de projecten is 3 jaar.

Lees hier meer over de drie projecten

 

Bron: WUR





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
14 feb Albert Heijn roept loempiavellen terug
14 feb Heineken gaat 0.0-bier in kratten verkopen
14 feb Nestlé wil uiterlijk in 2025 haar verpakkingen voor 100% recyclen of hergebruiken
14 feb Hopr wordt eerste Belgische online supermarkt
14 feb Het complete weeg- en inspectiesysteem voor de versafdeling (video)
13 feb Nestlé boekt autonome omzetgroei van 3,5%
13 feb Omzet voedingswinkels in 2019 met 1,3% gestegen
13 feb Unilever stopt met reclame die gericht is op kinderen onder de twaalf
13 feb Voedselveiligheid is bij Ter Beke van cruciaal belang
13 feb Investeerders zetten fors in op Personalised Nutrition
13 feb Voedselveiligheid houdt levensmiddelenfabrikanten alert op de kwaliteit van hun perslucht
12 feb 1 Miljoen subsidie voor onderzoek naar meer marktaandeel voor vlees- en zuivelvervangers
12 feb Omzet Ahold Delhaize stijgt met 5,5% naar 66,3 miljard euro
12 feb Heineken verkoopt meer bier en ziet populariteit 0.0 verder toenemen
12 feb Rijker aanbod doet bezoeker van kantine vaker voor vegetarisch kiezen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?