Albert Heijn: marktaandeel van 34,9% met opwaartse trend gedurende het jaar

21-01 13:35 | bron: FoodPro Network

ZAANDAM - Albert Heijn heeft in 2019 een marktaandeel behaald van 34,9% (cijfers van Nielsen*), met een opwaartse trend door het jaar heen.

“Gedurende het jaar hebben we grote stappen gezet met Albert Heijn,” zegt CEO Marit van Egmond. “We willen het onze klanten elke dag makkelijker maken. Om beter te eten, om waar en wanneer zij dat willen hun dagelijkse boodschappen te doen en, natuurlijk, om die boodschappen betaalbaar te maken. Zo vernieuwden we in 2019 ruim 100 winkels waarin lekker en gezond eten centraal staat. We zetten volop in op digitaal gemak, voegden 21 winkels toe in Nederland en België, en lanceerden onze nieuwe campagne met Ilse. We introduceerden Prijsfavorieten, onze goedkoopste 1.000 topproducten te herkennen aan het blauwe duimpje. En we sloten af met een onvergetelijke kerst voor onze klanten. Ik kijk uit naar een nieuw jaar volop kansen om hen nog beter te helpen.” Aldus van Egmond in een persbericht van de supermarktketen.

Het marktaandeel was, gemeten over het hele jaar, met 34,9% stabiel ten opzichte van 2018. Op 12 februari publiceert Ahold Delhaize, het moederbedrijf van Albert Heijn, de cijfers over het vierde kwartaal en gehele jaar 2019.

 

Bron: Albert Heijn

Foto: Albert Heijn

 

*Nielsen cijfers op basis van uitbreiding Nielsen Food Universum. Deze wijzigingen zijn door Nielsen gedaan voor 2019 en met terugwerkende kracht ook voor 2018, dit heeft impact op de marktaandelen van beide jaren.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
09 apr Tesco: omzet én kosten omhoog door corona
09 apr Takeaway: sterk herstel na dip in maart
09 apr Jumbo-sprinter Groenewegen bezorgt in rap tempo boodschappen bij ouderen en zorgverleners
09 apr 'Hamsterwoede in Nederlandse supermarkten is voorbij'
09 apr ‘Consumenten zien vleesvervangers als goed en lekker alternatief’
09 apr Whitepaper: EnSURE Touch
08 apr Fevia: 1 miljoen liter ontsmettende handgel dankzij goede samenwerking tussen overheid en industrie
08 apr UWV ontvangt 50.000 aanvragen voor loonkostenregeling
08 apr Begin 2020 telde Nederland een recordaantal horecavestigingen
08 apr Ahold Delhaize verwacht 15 procent meer omzet in eerste kwartaal
08 apr Voedselveiligheid is bij Ter Beke van cruciaal belang
08 apr Sligro en GS1: Dat pakt goed uit
08 apr Supply Chain Management: eerst het gezamenlijke doel, het collectieve gevoel en dán de tool
07 apr CBL waarschuwt voor paasdrukte
07 apr Ook Kraft Heinz profiteert van hamstergedrag
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?