Albert Heijn: marktaandeel van 34,9% met opwaartse trend gedurende het jaar

ZAANDAM - Albert Heijn heeft in 2019 een marktaandeel behaald van 34,9% (cijfers van Nielsen*), met een opwaartse trend door het jaar heen.

“Gedurende het jaar hebben we grote stappen gezet met Albert Heijn,” zegt CEO Marit van Egmond. “We willen het onze klanten elke dag makkelijker maken. Om beter te eten, om waar en wanneer zij dat willen hun dagelijkse boodschappen te doen en, natuurlijk, om die boodschappen betaalbaar te maken. Zo vernieuwden we in 2019 ruim 100 winkels waarin lekker en gezond eten centraal staat. We zetten volop in op digitaal gemak, voegden 21 winkels toe in Nederland en België, en lanceerden onze nieuwe campagne met Ilse. We introduceerden Prijsfavorieten, onze goedkoopste 1.000 topproducten te herkennen aan het blauwe duimpje. En we sloten af met een onvergetelijke kerst voor onze klanten. Ik kijk uit naar een nieuw jaar volop kansen om hen nog beter te helpen.” Aldus van Egmond in een persbericht van de supermarktketen.

Het marktaandeel was, gemeten over het hele jaar, met 34,9% stabiel ten opzichte van 2018. Op 12 februari publiceert Ahold Delhaize, het moederbedrijf van Albert Heijn, de cijfers over het vierde kwartaal en gehele jaar 2019.

 

Bron: Albert Heijn

Foto: Albert Heijn

 

*Nielsen cijfers op basis van uitbreiding Nielsen Food Universum. Deze wijzigingen zijn door Nielsen gedaan voor 2019 en met terugwerkende kracht ook voor 2018, dit heeft impact op de marktaandelen van beide jaren.





Laatste nieuws