Albert Heijn: marktaandeel van 34,9% met opwaartse trend gedurende het jaar

21-01 13:35 | bron: FoodPro Network

ZAANDAM - Albert Heijn heeft in 2019 een marktaandeel behaald van 34,9% (cijfers van Nielsen*), met een opwaartse trend door het jaar heen.

“Gedurende het jaar hebben we grote stappen gezet met Albert Heijn,” zegt CEO Marit van Egmond. “We willen het onze klanten elke dag makkelijker maken. Om beter te eten, om waar en wanneer zij dat willen hun dagelijkse boodschappen te doen en, natuurlijk, om die boodschappen betaalbaar te maken. Zo vernieuwden we in 2019 ruim 100 winkels waarin lekker en gezond eten centraal staat. We zetten volop in op digitaal gemak, voegden 21 winkels toe in Nederland en België, en lanceerden onze nieuwe campagne met Ilse. We introduceerden Prijsfavorieten, onze goedkoopste 1.000 topproducten te herkennen aan het blauwe duimpje. En we sloten af met een onvergetelijke kerst voor onze klanten. Ik kijk uit naar een nieuw jaar volop kansen om hen nog beter te helpen.” Aldus van Egmond in een persbericht van de supermarktketen.

Het marktaandeel was, gemeten over het hele jaar, met 34,9% stabiel ten opzichte van 2018. Op 12 februari publiceert Ahold Delhaize, het moederbedrijf van Albert Heijn, de cijfers over het vierde kwartaal en gehele jaar 2019.

 

Bron: Albert Heijn

Foto: Albert Heijn

 

*Nielsen cijfers op basis van uitbreiding Nielsen Food Universum. Deze wijzigingen zijn door Nielsen gedaan voor 2019 en met terugwerkende kracht ook voor 2018, dit heeft impact op de marktaandelen van beide jaren.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
14 feb Albert Heijn roept loempiavellen terug
14 feb Heineken gaat 0.0-bier in kratten verkopen
14 feb Nestlé wil uiterlijk in 2025 haar verpakkingen voor 100% recyclen of hergebruiken
14 feb Hopr wordt eerste Belgische online supermarkt
14 feb Het complete weeg- en inspectiesysteem voor de versafdeling (video)
13 feb Nestlé boekt autonome omzetgroei van 3,5%
13 feb Omzet voedingswinkels in 2019 met 1,3% gestegen
13 feb Unilever stopt met reclame die gericht is op kinderen onder de twaalf
13 feb Voedselveiligheid is bij Ter Beke van cruciaal belang
13 feb Investeerders zetten fors in op Personalised Nutrition
13 feb Voedselveiligheid houdt levensmiddelenfabrikanten alert op de kwaliteit van hun perslucht
12 feb 1 Miljoen subsidie voor onderzoek naar meer marktaandeel voor vlees- en zuivelvervangers
12 feb Omzet Ahold Delhaize stijgt met 5,5% naar 66,3 miljard euro
12 feb Heineken verkoopt meer bier en ziet populariteit 0.0 verder toenemen
12 feb Rijker aanbod doet bezoeker van kantine vaker voor vegetarisch kiezen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?