Suikergehalte in Britse frisdranken nam in 4 jaar tijd met 29% af

21-01 11:47 | bron: FoodPro Network

OXFORD - In het Verenigd Koninkrijk is de hoeveelheid suiker in frisdrank tussen 2015 en 2018 met 29% gedaald. De verkoop van frisdranken met meer dan 5% suiker nam met 50% af, aldus onderzoek van de Oxford University.

Accijnswetgeving op suiker in frisdranken

De aanzienlijke daling is volgens de onderzoekers van Oxford deels te wijten aan de Britse accijnswetgeving op suiker in frisdranken. Vanaf 2018 betalen Britten 0,21 euro per liter extra voor frisdrank met meer dan 5 gram suiker per 100 milliliter en ruim 0,28 euro voor dranken met meer dan 8 gram per 100 milliliter. 

Tussen 2015 en 2018 is het gemiddelde suikergehalte in frisdranken in het Verenigd Koninkrijk afgenomen van 4,4 gram per 100 milliliter tot 2,9 gram per 100 milliliter. 

 

Bron: Oxford University





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
14 feb Albert Heijn roept loempiavellen terug
14 feb Heineken gaat 0.0-bier in kratten verkopen
14 feb Nestlé wil uiterlijk in 2025 haar verpakkingen voor 100% recyclen of hergebruiken
14 feb Hopr wordt eerste Belgische online supermarkt
14 feb Het complete weeg- en inspectiesysteem voor de versafdeling (video)
13 feb Nestlé boekt autonome omzetgroei van 3,5%
13 feb Omzet voedingswinkels in 2019 met 1,3% gestegen
13 feb Unilever stopt met reclame die gericht is op kinderen onder de twaalf
13 feb Voedselveiligheid is bij Ter Beke van cruciaal belang
13 feb Investeerders zetten fors in op Personalised Nutrition
13 feb Voedselveiligheid houdt levensmiddelenfabrikanten alert op de kwaliteit van hun perslucht
12 feb 1 Miljoen subsidie voor onderzoek naar meer marktaandeel voor vlees- en zuivelvervangers
12 feb Omzet Ahold Delhaize stijgt met 5,5% naar 66,3 miljard euro
12 feb Heineken verkoopt meer bier en ziet populariteit 0.0 verder toenemen
12 feb Rijker aanbod doet bezoeker van kantine vaker voor vegetarisch kiezen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?