Ter Beke sluit Offerman fabriek

21-01 08:29 | bron: FoodPro Network

AALSMEER - Ter Beke heeft besloten om zijn fabriek in Aalsmeer te sluiten. Zo'n zestig tot zeventig mensen verliezen hierdoor waarschijnlijk hun baan. Hierover bericht het FD.

De grote listeriabesmetting van vorig jaar lijkt de belangrijkste oorzaak van de sluiting. De Belgische voedingsproducent Ter Beke had de fabriek graag willen renoveren, maar ziet daar nu toch vanaf. De listeriabacterie blijkt tot in de muren van de hal te zitten, waardoor een renovatie te duur zou worden. Een kleine productiehal, waar Offerman voornamelijk halalvlees produceert, blijft wel open.

Van de 100 momenteel actieve medewerkers kan ongeveer een derde in Aalsmeer blijven werken. In Ridderkerk kunnen ook een aantal vacatures worden ingevuld. Medewerkers van de fabriek in Aalsmeer hebben vorige week te horen gekregen of zij boventallig zijn.

 

Zie ook: Listeria-uitbraak kost vrijwel zeker veel banen bij Offerman





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
14 feb Albert Heijn roept loempiavellen terug
14 feb Heineken gaat 0.0-bier in kratten verkopen
14 feb Nestlé wil uiterlijk in 2025 haar verpakkingen voor 100% recyclen of hergebruiken
14 feb Hopr wordt eerste Belgische online supermarkt
14 feb Het complete weeg- en inspectiesysteem voor de versafdeling (video)
13 feb Nestlé boekt autonome omzetgroei van 3,5%
13 feb Omzet voedingswinkels in 2019 met 1,3% gestegen
13 feb Unilever stopt met reclame die gericht is op kinderen onder de twaalf
13 feb Voedselveiligheid is bij Ter Beke van cruciaal belang
13 feb Investeerders zetten fors in op Personalised Nutrition
13 feb Voedselveiligheid houdt levensmiddelenfabrikanten alert op de kwaliteit van hun perslucht
12 feb 1 Miljoen subsidie voor onderzoek naar meer marktaandeel voor vlees- en zuivelvervangers
12 feb Omzet Ahold Delhaize stijgt met 5,5% naar 66,3 miljard euro
12 feb Heineken verkoopt meer bier en ziet populariteit 0.0 verder toenemen
12 feb Rijker aanbod doet bezoeker van kantine vaker voor vegetarisch kiezen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?