FrieslandCampina wil eigen vermogen versterken via achtergestelde obligatielening

20-01 13:17 | bron: FoodPro Network

AMERSFOORT - FrieslandCampina wil de eigen vermogenspositie versterken via een achtergestelde obligatielening ter hoogte van maximaal 300 miljoen euro. Door het lagere winstniveau, de toename van de financieringsrisico’s voor de onderneming en de ontwikkelingen op de markt voor ledenobligaties-vrij achten de raad van bestuur en de raad van commissarissen dat nodig. Dit sluit het beste aan bij de behoefte van de onderneming, aldus de raad van bestuur.

Er zijn de afgelopen jaren verschillende ontwikkelingen geweest die een structurele impact hebben op het resultaat. Voorbeelden hiervan zijn de structureel lagere winst in China, een devaluatie van lokale valuta in Nigeria en de investeringen die zijn gedaan in de verwerkingscapaciteit van de zuivelonderneming. Door deze ontwikkelingen was het winstniveau van FrieslandCampina in de afgelopen jaren lager dan in de jaren daarvoor. 

Er geldt geen terugbetalingsverplichting voor FrieslandCampina, waardoor deze lening als eigen vermogen wordt gezien. De rentekosten zijn vergelijkbaar met de rentekosten van de ledenobligaties. De ledenraad heeft goedkeuring gegeven voor een eeuwigdurende genoteerde achtergestelde obligatielening ter hoogte van maximaal 300 miljoen euro voor versterking van het eigen vermogen van de onderneming.

Het precieze moment van de uitgifte ligt overigens nog niet vast.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
14 feb Albert Heijn roept loempiavellen terug
14 feb Heineken gaat 0.0-bier in kratten verkopen
14 feb Nestlé wil uiterlijk in 2025 haar verpakkingen voor 100% recyclen of hergebruiken
14 feb Hopr wordt eerste Belgische online supermarkt
14 feb Het complete weeg- en inspectiesysteem voor de versafdeling (video)
13 feb Nestlé boekt autonome omzetgroei van 3,5%
13 feb Omzet voedingswinkels in 2019 met 1,3% gestegen
13 feb Unilever stopt met reclame die gericht is op kinderen onder de twaalf
13 feb Voedselveiligheid is bij Ter Beke van cruciaal belang
13 feb Investeerders zetten fors in op Personalised Nutrition
13 feb Voedselveiligheid houdt levensmiddelenfabrikanten alert op de kwaliteit van hun perslucht
12 feb 1 Miljoen subsidie voor onderzoek naar meer marktaandeel voor vlees- en zuivelvervangers
12 feb Omzet Ahold Delhaize stijgt met 5,5% naar 66,3 miljard euro
12 feb Heineken verkoopt meer bier en ziet populariteit 0.0 verder toenemen
12 feb Rijker aanbod doet bezoeker van kantine vaker voor vegetarisch kiezen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?