Omzet hybride groenteproducten stijgt enorm

15-01 15:21 | bron: FoodPro Network

UTRECHT - Twee jaar geleden lag de verkoop van hybride groenteproducten nog op ongeveer 5,3 miljoen euro per jaar. In 2019 is deze omzet verviervoudigd tot bijna 22,8 miljoen, aldus cijfers van Nielsen.

In de zoektocht van de consument naar gezonder eten, kijken velen naar het eten van minder vlees en meer groenten. Dat brengt een grote kans met zich mee voor de nieuwere soort “hybride” groenteproducten, d.w.z. producten met daarin verwerkte groenten die ze van oudsher niet bevatten.

Hybride groenteproducten kwamen in 2016 voor het eerst op de Nederlandse markt en zijn in toenemende mate zichtbaar in de schappen. Pizza’s, pasta’s en rijst worden aangepast – waarbij de ingrediënten worden verrijkt met groenten en peulvruchten – waardoor een product ontstaat dat een percentage groenten bevat, maar nog steeds het oorspronkelijke product als basis heeft. Deze hybride producten verschillen van pure groenteproducten en innovaties, zoals bloemkoolrijst, courgettespaghetti en groentechips. Het nieuwe model van hybride groenteproducten sluit perfect aan bij de behoefte aan gezondere voeding, de wens om te eten wat je al kent en de vraag naar gemak.

De enorme stijging in omzet is niet alleen te danken aan nieuwe toetredingen tot de markt en een toename van de volumeverkoop. Hybride groenteproducten hebben vaak een hogere prijs dan reguliere producten in die categorie.

Zo is bijvoorbeeld rijst op basis van peulvruchten ongeveer vier en een half keer zo duur als de gemiddelde kiloprijs binnen de reguliere rijstcategorie. 

 

Bekijk hier de cijfers van Nielsen.

 

Bron: Nielsen





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
24 jan Nestlé gaat samenwerken met Canadese bedrijven voor toelevering van plantaardige ingrediënten
24 jan Britse toezichthouder onderzoekt overname Just Eat door Thuisbezorgd
24 jan Half miljoen euro boete voor vleesverwerker om bewust salmonellarisico
24 jan Nestlé verifieert driekwart van haar toeleveringsketen als ontbossingsvrij
24 jan Eten in Hong Kong
24 jan ‘Verified by GS1’ gelanceerd: duidelijk welk product bij welke barcode hoort
23 jan Starbucks werkt afvalvrij en klimaatpositief toe naar 50ste verjaardag
23 jan Tsjechische online supermarkt Rohlik bezig met grote opmars in Europa
23 jan Sligro ziet omzet met 2,1% stijgen, winst met 25% dalen
23 jan Oud-Unilever topman dringt aan op belastinghervormingen
23 jan Miljoenen sapflessen van Jumbo nu gemaakt van gerecyceld plastic
23 jan Hygiënerichtlijnen voor machines in de voedingsindustrie
23 jan Wake-on-LAN – de duurzame oplossing voor energiebesparing binnen uw bedrijf
22 jan Biologisch aandeel groeit naar 4,3%
22 jan WUR werkt aan Digital Twins van tomaat, voeding en boerenbedrijf
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?