Hoe maken we duurzame én voedzame voedingsmiddelen?

18-09 12:09 | bron: FoodPro Network

WAGENINGEN - Levensmiddelenbedrijven gaan grote uitdagingen tegemoet. Consumenten hebben hoge verwachtingen als het gaat om smaak en prijs, maar steeds meer moeten producten ook duurzaam én gezond zijn. Duurzame producten zonder voedingswaarde zijn eigenlijk niet in alle opzichten duurzaam te noemen en consumenten willen niet kiezen tussen duurzaam of gezond. Daarnaast moet het product in alle opzichten aantrekkelijk zijn, niet in de laatste plaats speelt gemak ook een grote rol.

Geen gemakkelijke tijden dus voor quality managers, duurzaamheidsmanager, productontwikkelaars of business developers, maar bij het bieden van zowel duurzame én gezonde producten is er duidelijk sprake van meerwaarde voor de consument. Maar hoe reken je een goede balans uit tussen deze aspecten?

In het programma “kwalitatieve en kwantitatieve aspecten van duurzaamheid in voedsel” wordt uitgelegd hoe er gecalculeerd kan worden aan productduurzaamheid met inbegrip van het meewegen van voedingswaarde. Actuele ontwikkelingen als Nutriscore worden daarbij meegenomen. Na deze cursus zijn food professionals beter in staat om afgewogen beslissingen te nemen over huidige en toekomstige product portfolio’s en is het gemakkelijker om klanten uit te leggen hoe deze portfolio’s tot stand komen.

Meer informatie via de website van Wageningen Academy

 

Bron: Wageningen Academy, WUR





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
19 okt Danone gaat herstructureren en enkele activiteiten afstoten
19 okt Auchan verkoopt Chinese tak aan Alibaba
19 okt Investeerder Sun koopt champignongigant CNC Holding
19 okt Consument wil snelle levering online eten en drinken
19 okt Land van oorsprong en plaats van herkomst: wat betekenen de nieuwe regels?
19 okt Blijf vanaf 12 euro per dag in contact met uw doelgroep: de voedingsindustrie
16 okt Bezorgdienst Albert Heijn kan grote drukte niet aan
16 okt Bonduelle doet op World Food Day zeven beloftes voor een duurzame toekomst
16 okt Bierbrouwers gaan bij tweede horecasluiting voor maatwerk
16 okt Picnic heeft software aangepast op alcoholklok
16 okt Datakwaliteit door inspanning levensmiddelensector 96% betrouwbaar
16 okt De juiste vloer: doorslaggevend voor de voedselveiligheid
16 okt Omarm de toenemende complexiteit in productieplanning
15 okt Recall: Salmonella in gehakt Dirk
15 okt Bettinehoeve wil fors investeren in productie van geitenmelkpoeders
15 okt MKB-Nederland wil ‘stopregeling’ om faillissementen te voorkomen
15 okt Multiscope: '9 miljoen Nederlanders letten op keurmerk'
15 okt Supermarkten willen overgangstermijn voor online verkoopverbod alcohol
15 okt Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
15 okt Op zoek naar een sterke industriële vloer? (video)
15 okt Voorkomen van product recalls in de voedingsmiddelenindustrie
14 okt Horecagroothandels willen weer open voor particulier
14 okt 'Deen-supermarkten gaan om 20.00 uur dicht om alcoholdiscussie voor te zijn'
14 okt Thuisbezorgd ziet aantal bestellingen fors stijgen
14 okt McCain breidt fabriek in Lelystad uit
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?