Millennial geeft jaarlijks 1.500 euro uit aan eten en drinken buiten de deur
13 jan 2020 09:47
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - Millennials, personen geboren tussen 1981 en 2000, geven jaarlijks gemiddeld 1.512 euro uit aan eten en drinken buiten de deur. Dat is aanzienlijk meer dan oudere generaties. Zo komen babyboomers niet verder dan 519 euro. Dat blijkt uit onderzoek van FoodService Institute Nederland (FSIN).
"Food is voor millennials en de generatie Z een speerpunt in hun levensstijl", aldus FSIN-directeur Jan-Willem Grievink tegen Nu.nl. Nederlanders eten steeds vaker buiten de deur sinds de economische crisis voorbij is. "Voor een deel hangt het wel samen met de economische voorspoed, maar het is ook weer niet zo dat jongeren als er weer een crisis uitbreekt boterhammen met hagelslag gaan maken."
Bron: FSIN, Nu.nl
Laatste nieuws
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr Dirk gaat personeel voorzien van bodycams
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Nieuwe uitdaging binnen Odin voor directeur Theo Boon
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan