IRI: 'Vraag naar duurzaam geproduceerde voeding in supermarkt groeit met 28%'

26-02 06:05 | bron: FoodPro Network

ZALTBOMMEL - De vraag naar producten met een duurzaamheidskeurmerk in de supermarkt is de eerste helft van 2019 gegroeid met 28%. Dit terwijl de totale markt maar met 4% groeide.

In de eerste 6 maanden van 2019 is er in supermarkten voor 2,5 miljard euro verkocht aan voeding met een onafhankelijk gecontroleerd keurmerk voor duurzaamheid. In dezelfde periode een jaar eerder lag dit op nog op 2,0 miljard euro. Een vijfde van de boodschappen in de supermarkt wordt inmiddels besteed aan voeding met een keurmerk. Dit blijkt uit de laatste cijfers van de Monitor Keurmerken Retail van onderzoeksbureau IRI Nederland.

Het Beter Leven keurmerk is met afstand het grootste keurmerk in de supermarkt. De omzet van producten onder dit keurmerk groeide met 32%, met name in eieren, varkensvlees en vleeswaren. De totale omzet in voeding met het Beter Leven keurmerk ligt nu op circa 1,1 miljard euro.

De productgroep eieren heeft inmiddels het hoogste aandeel keurmerken. Binnen het segment vis en vlees ligt voor diepvriesvis met het keurmerk ASC en MSC en vers varkensvlees met het Beter Leven-keurmerk het aandeel van producten met een keurmerk op bijna 100%. In brood en kaas wordt voor minder dan 3% onder een keurmerk verkocht. 

 

Bron: IRI Nederland





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
27 mrt AH sluit winkels soms kort om veilig vakken te vullen
27 mrt Vion heeft prima jaar achter de rug
27 mrt Meer duurzame palmolie verwerkt in Nederland
27 mrt Mondelez maakt al zijn verpakkingen recyclebaar
27 mrt DIGI Benelux verzekert continuïteit klanten
26 mrt NVWA schaalt werkzaamheden af vanwege coronacrisis
26 mrt Vakcentrum: niet alle supermarkten boeren goed door crisis
26 mrt CPB: Recessie onvermijdelijk door coronacrisis
26 mrt Wat is een remote audit? En hoe werkt dit?
26 mrt Heineken: 'Zonder goede data kunnen klanten onze producten niet verkopen.'
26 mrt Omarm de toenemende complexiteit in productieplanning
25 mrt Opnieuw cijfers over recordomzet supermarkten: "Hamsteren is niet nodig"
25 mrt Aangepaste openingstijden en verkooplimieten in Britse supermarkten
25 mrt Belgische voedingsindustrie vraagt steun voor #FoodHeroes
25 mrt Wereldwijde spelers in voedselveiligheid zien certificatie als ‘paspoort voor handel’
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?