Consument wil snelle levering online eten en drinken

27-11 06:05 | bron: FoodPro Network

AMERSFOORT - Bijna driekwart (70%) van de consumenten is bereid om langer op de levering van een online bestelling te wachten als ze in ruil hiervoor minder bezorgkosten hoeven te betalen. Dit blijkt uit onderzoek onder 1.032 Nederlanders, uitgevoerd in opdracht van Descartes, marktleider op het gebied van on-demand SaaS-oplossingen voor de logistiek. Het thuisbezorgen van eten en drinken vormt een uitzondering hierop. In dit geval vinden consumenten een snellere levering belangrijker (86%) dan lage bezorgkosten (81%).

 “Dit zijn interessante inzichten”, zegt Albert van Roekel, Director Solutions Consultancy bij Descartes, als reactie op de resultaten van het onderzoek. “Door consumenten de keuzevrijheid te geven in de lengte van de levertijd en de hoogte van de bezorgkosten, maken retailers 70 procent van de consumenten tevredener. Hier valt voor bedrijven dus nog veel te halen".

 

Bron: Descartes





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
24 jan Nestlé gaat samenwerken met Canadese bedrijven voor toelevering van plantaardige ingrediënten
24 jan Britse toezichthouder onderzoekt overname Just Eat door Thuisbezorgd
24 jan Half miljoen euro boete voor vleesverwerker om bewust salmonellarisico
24 jan Nestlé verifieert driekwart van haar toeleveringsketen als ontbossingsvrij
24 jan Eten in Hong Kong
24 jan ‘Verified by GS1’ gelanceerd: duidelijk welk product bij welke barcode hoort
23 jan Starbucks werkt afvalvrij en klimaatpositief toe naar 50ste verjaardag
23 jan Tsjechische online supermarkt Rohlik bezig met grote opmars in Europa
23 jan Sligro ziet omzet met 2,1% stijgen, winst met 25% dalen
23 jan Oud-Unilever topman dringt aan op belastinghervormingen
23 jan Miljoenen sapflessen van Jumbo nu gemaakt van gerecyceld plastic
23 jan Hygiënerichtlijnen voor machines in de voedingsindustrie
23 jan Wake-on-LAN – de duurzame oplossing voor energiebesparing binnen uw bedrijf
22 jan Biologisch aandeel groeit naar 4,3%
22 jan WUR werkt aan Digital Twins van tomaat, voeding en boerenbedrijf
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?