Consument wil snelle levering online eten en drinken

06-09 10:37 | bron: FoodPro Network

AMERSFOORT - Bijna driekwart (70%) van de consumenten is bereid om langer op de levering van een online bestelling te wachten als ze in ruil hiervoor minder bezorgkosten hoeven te betalen. Dit blijkt uit onderzoek onder 1.032 Nederlanders, uitgevoerd in opdracht van Descartes, marktleider op het gebied van on-demand SaaS-oplossingen voor de logistiek. Het thuisbezorgen van eten en drinken vormt een uitzondering hierop. In dit geval vinden consumenten een snellere levering belangrijker (86%) dan lage bezorgkosten (81%).

 “Dit zijn interessante inzichten”, zegt Albert van Roekel, Director Solutions Consultancy bij Descartes, als reactie op de resultaten van het onderzoek. “Door consumenten de keuzevrijheid te geven in de lengte van de levertijd en de hoogte van de bezorgkosten, maken retailers 70 procent van de consumenten tevredener. Hier valt voor bedrijven dus nog veel te halen".

 

Bron: Descartes





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
13 sep Nestlé opent onderzoeksinstituut voor verpakkingen van voedingsmiddelen
13 sep Studentenproject VeggieSlices onderscheiden met Wij Inholland award
13 sep Nestlé test blockchaintechnologie in Nieuw-Zeeland en Latijns-Amerika
13 sep Trends in de Zuid-Koreaanse food retail
13 sep Het complete weeg- en inspectiesysteem voor de versafdeling (video)
12 sep Aviko investeert in nieuwe fabriek
12 sep Omzet biologisch met 8,4% gestegen naar 1,6 miljard euro
12 sep Albert Heijn: ‘Beter inzicht en meer efficiëntie door datacheck gevaarlijke stoffen’
12 sep Wil jij verdieping op het gebied van Voedselwetgeving?
12 sep Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
11 sep Carrefour zou bod op concurrent Casino overwegen
11 sep Lidl roept baguettes terug
11 sep EIT Food investeert voor 56,4 miljoen euro in projecten voedingsindustrie
11 sep Voedingsmiddelen leveren aan Tesco? (whitepaper)
11 sep Doesburgsche Mosterd- en Azijnfabriek: ‘Productdata ruim binnen de deadline 100% betrouwbaar'
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?