Wereldwijd actief Lotus ziet omzet flink stijgen

20-08 09:29 | bron: FoodPro Network

LEMBEKE - De omzet van de Belgische koek- en speculoosfabrikant Lotus Bakeries is in het eerste halfjaar van 2019 met 12,8% gestegen, van 267,5 naar 298,1 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat steeg met 11,0% naar 60,9 miljoen euro. De nettowinst steeg met 5,9%, van 34,2 naar 36,2 miljoen euro.

Circa een derde van de toename van de omzet heeft te maken met de overname van Kiddylicious, een Britse producent van voedzame tussendoortjes. De belangrijkste interne groei kwam van de speculoosproducten. Ook de tweede strategische pijler Natural Foods noteerde een sterke groei in zowel België, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. 
 
De nieuwe speculoosfabriek van Lotus Bakeries in de VS is sinds begin augustus operationeel. Daarnaast zal Lotus een nieuw bedrijf in Italië starten samen met Lona dat zich exclusief zal focussen op de verkoop van de Lotus Bakeries merken.
 
Lotus heeft de meerderheid van de aandelen in de joint venture en de optie om op termijn alle aandelen aan te kopen.
 
 
Bron: Lotus Bakeries




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
13 sep Nestlé opent onderzoeksinstituut voor verpakkingen van voedingsmiddelen
13 sep Studentenproject VeggieSlices onderscheiden met Wij Inholland award
13 sep Nestlé test blockchaintechnologie in Nieuw-Zeeland en Latijns-Amerika
13 sep Trends in de Zuid-Koreaanse food retail
13 sep Het complete weeg- en inspectiesysteem voor de versafdeling (video)
12 sep Aviko investeert in nieuwe fabriek
12 sep Omzet biologisch met 8,4% gestegen naar 1,6 miljard euro
12 sep Albert Heijn: ‘Beter inzicht en meer efficiëntie door datacheck gevaarlijke stoffen’
12 sep Wil jij verdieping op het gebied van Voedselwetgeving?
12 sep Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
11 sep Carrefour zou bod op concurrent Casino overwegen
11 sep Lidl roept baguettes terug
11 sep EIT Food investeert voor 56,4 miljoen euro in projecten voedingsindustrie
11 sep Voedingsmiddelen leveren aan Tesco? (whitepaper)
11 sep Doesburgsche Mosterd- en Azijnfabriek: ‘Productdata ruim binnen de deadline 100% betrouwbaar'
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?