Wereldwijd actief Lotus ziet omzet flink stijgen
20 aug 2019 09:29
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
LEMBEKE - De omzet van de Belgische koek- en speculoosfabrikant Lotus Bakeries is in het eerste halfjaar van 2019 met 12,8% gestegen, van 267,5 naar 298,1 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat steeg met 11,0% naar 60,9 miljoen euro. De nettowinst steeg met 5,9%, van 34,2 naar 36,2 miljoen euro.
Circa een derde van de toename van de omzet heeft te maken met de overname van Kiddylicious, een Britse producent van voedzame tussendoortjes. De belangrijkste interne groei kwam van de speculoosproducten. Ook de tweede strategische pijler Natural Foods noteerde een sterke groei in zowel België, Nederland en het Verenigd Koninkrijk.
De nieuwe speculoosfabriek van Lotus Bakeries in de VS is sinds begin augustus operationeel. Daarnaast zal Lotus een nieuw bedrijf in Italië starten samen met Lona dat zich exclusief zal focussen op de verkoop van de Lotus Bakeries merken.
Lotus heeft de meerderheid van de aandelen in de joint venture en de optie om op termijn alle aandelen aan te kopen.
Bron: Lotus Bakeries
Laatste nieuws
-
26 apr Kabinet legt keuzes voor aan Kamer voor suikertaks op frisdranken
-
26 apr Lagere omzet en marge voor Corbion
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemeniƫ
-
26 apr Jumbo neemt distributiecentrum voor versproducten in Nieuwegein in gebruik
-
26 apr 5 Trends voor digitalisering in food
-
26 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan