Wereldwijd actief Lotus ziet omzet flink stijgen

20-08 09:29 | bron: FoodPro Network

LEMBEKE - De omzet van de Belgische koek- en speculoosfabrikant Lotus Bakeries is in het eerste halfjaar van 2019 met 12,8% gestegen, van 267,5 naar 298,1 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat steeg met 11,0% naar 60,9 miljoen euro. De nettowinst steeg met 5,9%, van 34,2 naar 36,2 miljoen euro.

Circa een derde van de toename van de omzet heeft te maken met de overname van Kiddylicious, een Britse producent van voedzame tussendoortjes. De belangrijkste interne groei kwam van de speculoosproducten. Ook de tweede strategische pijler Natural Foods noteerde een sterke groei in zowel België, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. 
 
De nieuwe speculoosfabriek van Lotus Bakeries in de VS is sinds begin augustus operationeel. Daarnaast zal Lotus een nieuw bedrijf in Italië starten samen met Lona dat zich exclusief zal focussen op de verkoop van de Lotus Bakeries merken.
 
Lotus heeft de meerderheid van de aandelen in de joint venture en de optie om op termijn alle aandelen aan te kopen.
 
 
Bron: Lotus Bakeries




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
28 jan Nestlé neemt medische voedingstak Zenpep over van Allergan
28 jan Markt voor vleesvervangers over 10 jaar goed voor omzet van 140 miljard euro
28 jan Wereldwijde spelers in voedselveiligheid zien certificatie als ‘paspoort voor handel’
28 jan Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
27 jan Arla bouwt nieuw innovatiecentrum in Denemarken
27 jan Allergenenrecalls nemen weer toe
27 jan Albert Heijn: ‘Alleen artikelen met betrouwbare data komen in ons assortiment’
27 jan Duitse discounters krijgen mogelijk concurrentie uit Rusland
27 jan Reduceren van give-away: “Mag het ietsje meer zijn?”
24 jan Nestlé gaat samenwerken met Canadese bedrijven voor toelevering van plantaardige ingrediënten
24 jan Britse toezichthouder onderzoekt overname Just Eat door Thuisbezorgd
24 jan Half miljoen euro boete voor vleesverwerker om bewust salmonellarisico
24 jan Nestlé verifieert driekwart van haar toeleveringsketen als ontbossingsvrij
24 jan Eten in Hong Kong
24 jan ‘Verified by GS1’ gelanceerd: duidelijk welk product bij welke barcode hoort
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?