Takeaway.com ziet omzet flink groeien in tweede kwartaal

31-07 08:29 | bron: FoodPro Network

AMSTERDAM - Takeaway.com, het moederbedrijf van onder andere Thuisbezorgd, heeft in de eerste helft van dit jaar 71 miljoen orders verwerkt. Dit is een stijging van liefst 70 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De bruto-omzet, die niet is gecorrigeerd voor tegoedbonnen, steeg met 68 procent naar 185 miljoen euro, aldus Takeaway woensdag.

De omzetstijging is onder meer te danken aan de overname van de Duitse activiteiten van Delivery Hero. Vanaf 1 april zijn deze resultaten verwerkt in de cijfers van Takeaway. 

De brutowinst van de maaltijdbezorgdienst steeg met 53% naar 133,7 miljoen euro. Takeaway zag het verlies wel verder oplopen. In het eerste halfjaar van 2018 kwam het verlies uit op 14,7 miljoen euro, een jaar later is dit verlies gestegen naar 37,4 miljoen euro.

Takeaway kondigde eerder deze week een fusie aan met zijn Britse branchegenoot Just Eat.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
19 aug Jumbo topman Van Eerd wil over 5 jaar naar 25% marktaandeel (en is al goed op weg)
19 aug Mercadona, ondanks jaren negentig website, online de grootste supermarkt van Spanje
19 aug LI-5600, een etiket boven én onderaan! (video)
05 aug Redactie FoodPro Network gesloten van 5 t/m 16 augustus
02 aug Kweekvlees mogelijk over twee jaar in de schappen
02 aug Leveren Uber chauffeurs straks ook uw boodschappen aan huis?
02 aug Nieuwe Europese wetgeving voor etikettering producten vanaf 1 april 2020
02 aug Wereldwijde spelers in voedselveiligheid zien certificatie als ‘paspoort voor handel’
02 aug Supply Chain Management: eerst het gezamenlijke doel, het collectieve gevoel en dán de tool
01 aug Nestlé, Carrefour en IBM starten blockchainproject (video)
01 aug Markt voor vleesvervangers over 10 jaar goed voor omzet van 140 miljard euro
01 aug Walmart laat robots de vloer schrobben (video)
01 aug Beperk het risico op productvreemde delen met detecteerbare artikelen
31 jul Elke 15 uur een nieuwe vestiging van Starbucks in China
31 jul Takeaway.com ziet omzet flink groeien in tweede kwartaal
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?