Milka krijgt tik op de vingers van Reclame Code Commissie
18 jul 2019 09:49
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
DEN HAAG - De Reclame Code Commissie heeft een reclame van chocolademerk Milka als misleidend beoordeeld. Het oordeel werd op 11 juli al geveld, maar is gisteren naar buiten gebracht door Stichting Even Geen Vlees, de partij die de klacht tegen Milka indiende.
De stichting stapte naar de commissie omdat Milka in een reclame stelde dat alle melk in de producten van Milka van boerderijen met maximaal zestig koeien zou komen. "Wij houden het graag klein. Want tedere melkchocolade begint bij teder geproduceerde melk", aldus Milka in de reclame.
Volgens de stichting zou het voor zo'n groot merk als Milka onmogelijk zijn om melk af te nemen van alleen kleine boeren. Milka kan nog tegen de uitspraak in beroep.
Laatste nieuws
-
19 apr Mosa Meat start pilot-fabriek op Brightlands campus
-
19 apr Unilever zwakt duurzaamheidsdoel voor plastic af
-
19 apr Activistische aandeelhouders eisen gezonde voeding van Nestlé
-
19 apr Colruyt krijgt goedkeuring voor overname 54 Match- en Smatch-winkels
-
19 apr Cacaoboeren gaan in Brussel protesteren tegen lage prijzen
-
19 apr Starbucks opent elke drie dagen nieuwe vestiging in India
-
18 apr Greenyard neemt ijsjesfabrikant Crème de la Crème over
-
18 apr Worst uit het lab valt in de smaak bij eerste proeverij in Europa
-
18 apr Meer omzet bij Sligro
-
18 apr Kraft lanceert de Creamy Sauces-lijn
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan