Milka krijgt tik op de vingers van Reclame Code Commissie

18-07 09:49 | bron: FoodPro Network

DEN HAAG - De Reclame Code Commissie heeft een reclame van chocolademerk Milka als misleidend beoordeeld. Het oordeel werd op 11 juli al geveld, maar is gisteren naar buiten gebracht door Stichting Even Geen Vlees, de partij die de klacht tegen Milka indiende.

De stichting stapte naar de commissie omdat Milka in een reclame stelde dat alle melk in de producten van Milka van boerderijen met maximaal zestig koeien zou komen. "Wij houden het graag klein. Want tedere melkchocolade begint bij teder geproduceerde melk", aldus Milka in de reclame.

Volgens de stichting zou het voor zo'n groot merk als Milka onmogelijk zijn om melk af te nemen van alleen kleine boeren. Milka kan nog tegen de uitspraak in beroep.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
19 aug Jumbo topman Van Eerd wil over 5 jaar naar 25% marktaandeel (en is al goed op weg)
19 aug Mercadona, ondanks jaren negentig website, online de grootste supermarkt van Spanje
19 aug LI-5600, een etiket boven én onderaan! (video)
05 aug Redactie FoodPro Network gesloten van 5 t/m 16 augustus
02 aug Kweekvlees mogelijk over twee jaar in de schappen
02 aug Leveren Uber chauffeurs straks ook uw boodschappen aan huis?
02 aug Nieuwe Europese wetgeving voor etikettering producten vanaf 1 april 2020
02 aug Wereldwijde spelers in voedselveiligheid zien certificatie als ‘paspoort voor handel’
02 aug Supply Chain Management: eerst het gezamenlijke doel, het collectieve gevoel en dán de tool
01 aug Nestlé, Carrefour en IBM starten blockchainproject (video)
01 aug Markt voor vleesvervangers over 10 jaar goed voor omzet van 140 miljard euro
01 aug Walmart laat robots de vloer schrobben (video)
01 aug Beperk het risico op productvreemde delen met detecteerbare artikelen
31 jul Elke 15 uur een nieuwe vestiging van Starbucks in China
31 jul Takeaway.com ziet omzet flink groeien in tweede kwartaal
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?