Unilever zet in op fors meer merken
13 jun 2019 08:29
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
ROTTERDAM - Voedingsgigant Unilever gaat het aantal merken in zijn portefeuille fors verhogen. Naast overnames gaat het bedrijf ook zelf meer merken ontwikkelen. Aldus topman Alan Jope in het FD. Zijn uitspraken zijn opmerkelijk omdat Unilever onder zijn voorgangers juist flink in zijn merkenportefeuille snoeide om kosten te besparen.
Voormalig Unilever bestuurder Antony Burgmans zette 20 jaar geleden een sanering van het aantal merken in. Doel was destijds om van 1.600 naar 400 merken te gaan.
Volgens Jope zijn er juist meer merken nodig. "De wereld fragmenteert. Dat geldt voor consumentengroepen, maar ook voor de verkoopkanalen. Bovendien zijn er meer kleine merken waarmee wij moeten concurreren."
Unilever deed sinds 2015 al 32 overnames.
Laatste nieuws
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Nieuwe uitdaging binnen Odin voor directeur Theo Boon
-
24 apr TommyTomato haalt 1,9 miljoen groeigeld op voor de groentelunch op school
-
24 apr PepsiCo verlaagt zoutgehalte in chips van het merk Lay's
-
24 apr ABN AMRO: 'Voedingssector heeft doorbraaktechnologieën nodig voor halen klimaatdoelen'
-
24 apr Heineken zag bierverkoop eerste kwartaal aantrekken
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan