Unilever zet in op fors meer merken

13-06 08:29 | bron: FoodPro Network

ROTTERDAM - Voedingsgigant Unilever gaat het aantal merken in zijn portefeuille fors verhogen. Naast overnames gaat het bedrijf ook zelf meer merken ontwikkelen. Aldus topman Alan Jope in het FD. Zijn uitspraken zijn opmerkelijk omdat Unilever onder zijn voorgangers juist flink in zijn merkenportefeuille snoeide om kosten te besparen.

Voormalig Unilever bestuurder Antony Burgmans zette 20 jaar geleden een sanering van het aantal merken in. Doel was destijds om van 1.600 naar 400 merken te gaan.

Volgens Jope zijn er juist meer merken nodig. "De wereld fragmenteert. Dat geldt voor consumentengroepen, maar ook voor de verkoopkanalen. Bovendien zijn er meer kleine merken waarmee wij moeten concurreren."
 
Unilever deed sinds 2015 al 32 overnames.




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
19 aug Jumbo topman Van Eerd wil over 5 jaar naar 25% marktaandeel (en is al goed op weg)
19 aug Mercadona, ondanks jaren negentig website, online de grootste supermarkt van Spanje
19 aug LI-5600, een etiket boven én onderaan! (video)
05 aug Redactie FoodPro Network gesloten van 5 t/m 16 augustus
02 aug Kweekvlees mogelijk over twee jaar in de schappen
02 aug Leveren Uber chauffeurs straks ook uw boodschappen aan huis?
02 aug Nieuwe Europese wetgeving voor etikettering producten vanaf 1 april 2020
02 aug Wereldwijde spelers in voedselveiligheid zien certificatie als ‘paspoort voor handel’
02 aug Supply Chain Management: eerst het gezamenlijke doel, het collectieve gevoel en dán de tool
01 aug Nestlé, Carrefour en IBM starten blockchainproject (video)
01 aug Markt voor vleesvervangers over 10 jaar goed voor omzet van 140 miljard euro
01 aug Walmart laat robots de vloer schrobben (video)
01 aug Beperk het risico op productvreemde delen met detecteerbare artikelen
31 jul Elke 15 uur een nieuwe vestiging van Starbucks in China
31 jul Takeaway.com ziet omzet flink groeien in tweede kwartaal
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?