Albert Heijn start proef met dynamisch afprijzen van kip en vis
20 mei 2019 10:29
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
ZAANDAM - Albert Heijn wil voedselverspilling bestrijden via een proef met 'dynamisch afprijzen'. Hierbij worden producten automatisch afgeprijsd op basis van de houdbaarheidsdatum. Hoe korter de houdbaarheid, hoe hoger de korting voor de klant.
Algoritme
Een algoritme houdt rekening met verschillende factoren die de verkoop van een product beïnvloeden om zo de beste korting te berekenen. De proef vindt plaats in de Albert Heijn in Zandvoort. Albert Heijn laat zich voor de proef adviseren door het bedrijf Wasteless.
Bij het dynamisch afprijzen berekent een door Albert Heijn ontwikkeld algoritme automatisch de beste korting om aan het einde van de dag geen onverkoopbare producten over te houden en zo voedselverspilling te verminderen.
Het algoritme houdt rekening met diverse zaken zoals, bonusaanbiedingen, locatie, weersomstandigheden, historisch verkoopverloop en voorraad in de winkel.
Bron: Albert Heijn
Laatste nieuws
-
29 mrt Aardappelen groeien sneller en beter met LED
-
29 mrt Lidl test hogere supermarktschappen
-
29 mrt China importeert weer wijn uit Australië
-
29 mrt De toegevoegde waarde van Aptean Food & Beverage ERP bij Tony’s Chocolonely
-
29 mrt Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
-
29 mrt Whitepaper: Kwaliteit als concurrentievoordeel in de voedingsmiddelenindustrie
-
28 mrt Jumbo gaat rode paprika, komkommer en bosui zonder plastic verpakking aanbieden
-
28 mrt Wouter Kolk stapt op bij Ahold Delhaize
-
28 mrt Tuinboon maakt chocola in Europa
-
28 mrt Foodwatch stapt naar RCC om misleiding met vrije-uitloopeieren
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan