Albert Heijn start proef met dynamisch afprijzen van kip en vis

20-05 10:29 | bron: FoodPro Network

ZAANDAM - Albert Heijn wil voedselverspilling bestrijden via een proef met 'dynamisch afprijzen'. Hierbij worden producten automatisch afgeprijsd op basis van de houdbaarheidsdatum. Hoe korter de houdbaarheid, hoe hoger de korting voor de klant. 

Algoritme
 
Een algoritme houdt rekening met verschillende factoren die de verkoop van een product beïnvloeden om zo de beste korting te berekenen. De proef vindt plaats in de Albert Heijn in Zandvoort. Albert Heijn laat zich voor de proef adviseren door het bedrijf Wasteless.
 
Bij het dynamisch afprijzen berekent een door Albert Heijn ontwikkeld algoritme automatisch de beste korting om aan het einde van de dag geen onverkoopbare producten over te houden en zo voedselverspilling te verminderen.
 
Het algoritme houdt rekening met diverse zaken zoals, bonusaanbiedingen, locatie, weersomstandigheden, historisch verkoopverloop en voorraad in de winkel. 
 
 
Bron: Albert Heijn




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
10 jul Biotechnologiebedrijf in Singapore produceert melk in een laboratorium
10 jul België verplicht mondkapje in supermarkt
10 jul Bijna een op de drie werkenden kreeg overheidssteun om corona
10 jul Vion rekent op flinke veekrimp voor 2030
10 jul Walmart laat robots de vloer schrobben (video)
10 jul Whitepaper: EnSURE Touch
09 jul ‘Ahold Delhaize gaat strijd aan met Jumbo voor Hema’
09 jul FAO verwacht daling van 3% van het vleesverbruik in 2020
09 jul ING: 'Horeca stevent af op omzetdaling van 30 tot 40% in 2020'
09 jul 3 tips om deze zomer het hoofd koel te houden op de kwaliteitsafdeling
09 jul Terra Natura International over uitwisselen correcte productdata: ‘Professioneel met data omgaan zorgt voor controle’
09 jul Eeuwenoude fermentatietechniek weer helemaal hot
09 jul De Enssieg Groep prolongeert als Preferred & Approved applicator voor Ucrete vloeren.
08 jul Nestlé gaat productie van Nespresso-koffie uitbreiden
08 jul Europees project FoodSHIFT gericht op duurzaam lokaal voedselsysteem in 9 steden
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?