‘Dieren waar een hoop liefde in gestoken is”
bron: FoodPro Network
HOUTEN - Minder vlees eten, maar dan moet het wél kwalitatief goed zijn. Van een dier dat een goed leven heeft gehad. Een transparante herkomst dus, liefst uit de regio. Dat is wat de flexitariër wil. En deze trend neemt hand over hand toe. 49 procent van de Nederlanders herkent zich hierin.
Maatschappelijk probleem
Informatie over vlees is het best te verkrijgen in slagerijen, vanwege de korte lijntjes. Maar juist de slagerijen verdwijnen uit het straatbeeld. Dit is een maatschappelijk probleem vanwege de groeiende vraag naar puur en diervriendelijk vlees.
Lef
Daarom heeft de vleesbranche een project op poten gezet: inmiddels zijn elf (zij-)instromers bezig met een opleiding waarmee ze ondernemer kunnen worden van een versspeciaalzaak (dus breder opgezet dan een slagerij).
“Als je op de nieuwe trends wilt inspelen – en dat lijkt me noodzakelijk – dan zijn de komende 10 jaar 500 nieuwe brancheondernemers nodig”, aldus Astrid van Hest, programmamanager Ondernemersacademie Food. “De elf mensen die nu net geslaagd zijn, volgen hun passie. En dat doen ze met lef.”
Bron: Ondernemersacademie Food
Laatste nieuws
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr Dirk gaat personeel voorzien van bodycams
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Nieuwe uitdaging binnen Odin voor directeur Theo Boon
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan