‘Dieren waar een hoop liefde in gestoken is”

19-07 06:03 | bron: FoodPro Network

HOUTEN - Minder vlees eten, maar dan moet het wél kwalitatief goed zijn. Van een dier dat een goed leven heeft gehad. Een transparante herkomst dus, liefst uit de regio. Dat is wat de flexitariër wil. En deze trend neemt hand over hand toe. 49 procent van de Nederlanders herkent zich hierin.

Maatschappelijk probleem

Informatie over vlees is het best te verkrijgen in slagerijen, vanwege de korte lijntjes. Maar juist de slagerijen verdwijnen uit het straatbeeld. Dit is een maatschappelijk probleem vanwege de groeiende vraag naar puur en diervriendelijk vlees. 

Lef                                

Daarom heeft de vleesbranche een project op poten gezet: inmiddels zijn elf (zij-)instromers bezig met een opleiding waarmee ze ondernemer kunnen worden van een versspeciaalzaak (dus breder opgezet dan een slagerij).

“Als je op de nieuwe trends wilt inspelen – en dat lijkt me noodzakelijk – dan zijn de komende 10 jaar 500 nieuwe brancheondernemers nodig”, aldus Astrid van Hest, programmamanager Ondernemersacademie Food. “De elf mensen die nu net geslaagd zijn, volgen hun passie. En dat doen ze met lef.”

 

Bron: Ondernemersacademie Food





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
19 aug Jumbo topman Van Eerd wil over 5 jaar naar 25% marktaandeel (en is al goed op weg)
19 aug Mercadona, ondanks jaren negentig website, online de grootste supermarkt van Spanje
19 aug LI-5600, een etiket boven én onderaan! (video)
05 aug Redactie FoodPro Network gesloten van 5 t/m 16 augustus
02 aug Kweekvlees mogelijk over twee jaar in de schappen
02 aug Leveren Uber chauffeurs straks ook uw boodschappen aan huis?
02 aug Nieuwe Europese wetgeving voor etikettering producten vanaf 1 april 2020
02 aug Wereldwijde spelers in voedselveiligheid zien certificatie als ‘paspoort voor handel’
02 aug Supply Chain Management: eerst het gezamenlijke doel, het collectieve gevoel en dán de tool
01 aug Nestlé, Carrefour en IBM starten blockchainproject (video)
01 aug Markt voor vleesvervangers over 10 jaar goed voor omzet van 140 miljard euro
01 aug Walmart laat robots de vloer schrobben (video)
01 aug Beperk het risico op productvreemde delen met detecteerbare artikelen
31 jul Elke 15 uur een nieuwe vestiging van Starbucks in China
31 jul Takeaway.com ziet omzet flink groeien in tweede kwartaal
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?