Nestlé stoot de divisie Huidverzorgingsproducten af en focust zich volledig op voeding
16 mei 2019 08:29
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
VEVEY - Voedingsgigant Nestlé heeft exclusief onderhandeld met een consortium van investeerders onder leiding van EQT en ADIA over de verkoop van de divisie Huidverzorgingsproducten. De waarde van de divisie ligt op ruim 9 miljard euro. Het bedrijfsonderdeel van Nestlé draait een omzet van bijna 2,5 miljard euro.
De divisie Huidverzorgingsproducten van Nestlé is actief in 40 landen en biedt werk aan meer dan 5.000 mensen. De verkoopovereenkomst moet nog de goedkeuring krijgen van de ondernemingsraden en mededingingsautoriteiten.
De verwachting is dat de verkoop in de tweede helft van 2019 kan worden afgerond.
Bron: Nestlé
Laatste nieuws
-
23 apr PepsiCo verkoopt weer meer frisdrank en chips
-
23 apr Reorganisatie bij Milcobel: 130 banen op de tocht
-
23 apr Consumentenbond: Fabrikanten bezuinigen op dure ingrediënten
-
23 apr Producten van Danone, Dr. Oetker, Jacobs Douwe Egberts en Mondelez weer verkrijgbaar bij Jumbo
-
23 apr PFAS en voeding: een informatief webinar
-
23 apr Kumasi maakt frisdrank uit restproduct van cacaovrucht
-
23 apr TraceGains gaat samenwerking aan met FoodPro Network
-
22 apr Omzet en winst van Lactalis namen toe in 2023
-
22 apr Oxfam Novib: recordprijzen cacao gevolg van onderbetaling boeren
-
22 apr Franse supermarkten moeten klanten informeren over krimpflatie
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan