foodwatch start actie voor lobbyvrij voedsellogo
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - Voedselwaakhond foodwatch roept met een e-mailactie het kabinet op te kiezen voor een ‘lobbyvrij’ voedselkeuzelogo. De voedingsindustrie lobbyt met succes al 15 jaar tegen een goed logo door het proces te vertragen, zelf logo’s te introduceren, de criteria te verslappen en te pleiten tegen verplichte invoering. Aldus Foodwatch.
"Zij hebben er immers geen belang dat zo'n logo hun producten met té veel suiker, vet en zout ontmaskert. Toch wil het huidige kabinet het nieuwe voedselkeuzelogo, de opvolger van het mislukte industrielogo ‘het Vinkje’, weer in “nauw overleg” met de voedingsindustrie bepalen. foodwatch is het zat en wil dat het kabinet eindelijk eens onomwonden kiest voor het consumentenbelang, en niet dat van de industrie. Aldus de voedselwaakhond op zijn website.
Bron: foodwatch
Laatste nieuws
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemeniƫ
-
26 apr Jumbo neemt distributiecentrum voor versproducten in Nieuwegein in gebruik
-
26 apr 5 Trends voor digitalisering in food
-
26 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan