Online bij Unilever al goed voor 2,5 miljard euro
25 nov 2019 06:05
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
ROTTERDAM - Voedingsgigant Unilever zag zijn inkomsten uit e-commerce vorig jaar met maar liefst 47% groeien. Bijna 5% van de 50 miljard euro omzet komt inmiddels van online verkoop.
E-commerce prioriteit
E-commerce was vorig jaar goed voor 2,49 miljard euro omzet bij Unilever. Een jaar eerder lag dat nog op 3,3% van de totale omzet van 53,71 miljard euro. Unilever blijft dan ook in de toekomst sterk investeren in e-commerce, aldus CEO Alan Jope in het onlangs gepubliceerde jaarverslag. Unilever groeit online naar eigen zeggen sneller dan de globale e-commercemarkt.
Unilever werkt veel samen met online marktplaatsen, zoals Amazon en Alibaba-dochter Taobao in China. In China is e-commerce zelfs al goed voor meer dan 20% van de totale omzet.
Laatste nieuws
-
28 mrt Wouter Kolk stapt op bij Ahold Delhaize
-
28 mrt Tuinboon maakt chocola in Europa
-
28 mrt Foodwatch stapt naar RCC om misleiding met vrije-uitloopeieren
-
28 mrt Nederland grootste bierexporteur EU
-
28 mrt Gezonder en duurzamer eten kan volgens studie voor hetzelfde geld
-
28 mrt Hogere prijzen stuwen verkopen maker Spa-mineraalwater
-
28 mrt Huishoudens gooien dagelijks wereldwijd miljard maaltijden weg
-
28 mrt 2024 Trendrapport voor de voedings- en drankensector
-
28 mrt Onderzoek naar omkopingsrisico’s bij organisaties
-
27 mrt Rode cijfers voor Plus en COOP
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan