Recordomzet voor Royal Swinkels Family Brewers

LIESHOUT - Royal Swinkels Family Brewers heeft in 2018 voor het vierde jaar op rij een recordomzet geboekt. Dat is met name te danken aan de alcoholvrije dranken en merken zoals La Trappe en Rodenbach. Voor Bavaria was de thuismarkt "wederom uitdagend", aldus de brouwer woensdag.

De netto-omzet steeg met 8,2 procent en bedroeg 713,1 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat steeg met ruim 23 procent van 41,1 miljoen euro in 2017 naar 53,8 miljoen euro in 2018.

In 2018 veranderde het bedrijf de naam van Bavaria naar Royal Swinkels Family Brewers, wat volgens het bedrijf beter past bij de huidige werkzaamheden. De brouwer, die dit jaar driehonderd jaar bestaat, voert inmiddels 26 drankmerken. Daarvan verkocht het in 2018 in totaal acht miljoen hectoliter bier en 856.000 hectoliter frisdrank.

 

Foto: Bavaria





Laatste nieuws