Consumptie speciaalbier en alcoholvrij bier blijft stijgen

15-04 06:07 | bron: FoodPro Network

DEN HAAG - De verkoop van alcoholvrij bier is in 2018 met ruim 32 procent opnieuw stevig gegroeid. Ook de verkoop van speciaalbier liet met een groei van ruim 10 procent een sterke stijging zien, aldus jaarlijkse cijfers van de Vereniging Nederlandse Brouwers.

In 2016 en 2017 was er sprake van een groei van de verkoop van alcoholvrij bier van respectievelijk 18 en 25 procent. De bierconsumptie als geheel is in 2018 met 2,8 procent gestegen. 

Volgens de Nederlandse Brouwers is inmiddels één op de 25 biertjes die verkocht worden een alcoholvrij biertje.




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
18 apr Jumbo: Nederlanders massaal aan de paasbarbecue
18 apr Omzet Unilever in eerste kwartaal 2019 met 1,6% gedaald
18 apr Recordomzet voor Royal Swinkels Family Brewers
18 apr Het topje van de ijsberg
18 apr Rabobank start met programma Food Forward
18 apr Inspiratiesessie: `De baas is ook maar een mens`
17 apr PLUS gaat blockchaintechnologie gebruiken voor bananen
17 apr Coop groeit met dubbele cijfers
17 apr Brexit en food export!?
17 apr Walmart lanceert productvergelijker met toegevoegde realiteit
17 apr Hoe overleeft u een onaangekondigde audit? 5 praktische tips voor continue voedselveiligheid
16 apr NestlĂ©, Carrefour en IBM starten blockchainproject (video)
16 apr Ahold Delhaize getroffen door grote staking in VS
16 apr NVWA: Tientallen handdesinfectiemiddelen voldoen niet aan eisen
16 apr Europese vleeswarenindustrie bezorgd over marktontwikkeling
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?