Consumptie speciaalbier en alcoholvrij bier blijft stijgen

15-04 06:07 | bron: FoodPro Network

DEN HAAG - De verkoop van alcoholvrij bier is in 2018 met ruim 32 procent opnieuw stevig gegroeid. Ook de verkoop van speciaalbier liet met een groei van ruim 10 procent een sterke stijging zien, aldus jaarlijkse cijfers van de Vereniging Nederlandse Brouwers.

In 2016 en 2017 was er sprake van een groei van de verkoop van alcoholvrij bier van respectievelijk 18 en 25 procent. De bierconsumptie als geheel is in 2018 met 2,8 procent gestegen. 

Volgens de Nederlandse Brouwers is inmiddels één op de 25 biertjes die verkocht worden een alcoholvrij biertje.




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
14 jun Ook grootste vleesverwerker ter wereld betreedt markt voor plantaardige producten
14 jun ABN AMRO verwacht 2% tot 5% meer faillissementen in voedingsindustrie
14 jun Heineken: 'Zonder goede data kunnen klanten onze producten niet verkopen.'
14 jun Weet u wat de kosten kunnen zijn als u niet over het juiste compressortype beschikt in uw levensmiddelenproductie?
13 jun Carrefour opent eigen restaurants
13 jun NVWA laat export ernstig zieke dieren naar slachthuizen in België en Duitsland toe
13 jun Unilever zet in op fors meer merken
13 jun De Menken Keuken: Belang data niet altijd direct duidelijk, tot de rekening wordt gepresenteerd...
13 jun 10 Tips om uw interne audits te verbeteren
13 jun Personalised nutrition & health: next level
12 jun Nestlé, Carrefour en IBM starten blockchainproject (video)
12 jun Aandeel vegaburgermaker Beyond Meat zakt na grote stijgingen
12 jun Robots bepalend in toekomst voedingsindustrie
12 jun Kweekvlees mogelijk over twee jaar in de schappen
12 jun ISO 22000:2018 vs. ISO 22000:2005 - de verschillen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?