Jumbo sinds btw-verhoging 4% duurder, Albert Heijn 5%
bron: FoodPro Network
HILVERSUM - Op 1 januari ging de btw-verhoging in op boodschappen, van 6 naar 9 procent. Jumbo en Albert Heijn hebben de prijzen van A-merken sindsdien verder verhoogd dan de btw-verhoging. Bij Albert Heijn gaat het om een verhoging van 5% procent, bij Jumbo om 4%. Aldus onderzoeksbureau Daltix.
Daltix onderzocht bij beide supermarktketens 500 A-merk producten. Jumbo zou de prijzen geleidelijk hebben verhoogd, Albert Heijn zou dit gelijk over alle producten hebben gedaan. Aanbiedingen werden niet meegenomen in het onderzoek. Aldus een reportage van Radio 1.
Albert Heijn wilde niet reageren tegenover Radio 1. Jumbo geeft aan dat de prijzen altijd fluctueren en afhankelijk zijn van verschillende factoren, waaronder de grondstofprijzen.
Luister hier naar de reportage van het Radio 1 journaal.
Bron: Radio 1
Laatste nieuws
-
24 apr TommyTomato haalt 1,9 miljoen groeigeld op voor de groentelunch op school
-
24 apr PepsiCo verlaagt zoutgehalte in chips van het merk Lay's
-
24 apr ABN AMRO: 'Voedingssector heeft doorbraaktechnologieën nodig voor halen klimaatdoelen'
-
24 apr Heineken zag bierverkoop eerste kwartaal aantrekken
-
24 apr Coca-Cola mocht manager ontslaan na omstreden deal Bas Smit
-
24 apr Waarschuwingslabel op ongezond voedsel drijft de prijs omhoog
-
24 apr Nederlanders zijn te verdelen in zes type food-consumenten
-
24 apr Verkrijg inzicht in wat er daadwerkelijk in je fabriek gebeurt
-
23 apr PepsiCo verkoopt weer meer frisdrank en chips
-
23 apr Reorganisatie bij Milcobel: 130 banen op de tocht
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan