Colruyt: ‘Als Jumbo oorlog wil, dan is dat zo’
bron: FoodPro Network
HALLE - Algemeen directeur Chris Van Wettere van Colruyt zegt allesbehalve bang te zijn voor de opkomst van Jumbo en Albert Heijn in België.
‘Aldi is gekomen in de jaren ’70, Lidl is gekomen in de jaren ’90, Red Market kwam en ging, Albert Heijn is gekomen. We zijn van niemand bang. Wij kennen onze métier’, aldus Van Wettere in een interview met Gondola.
De topman is al 35 jaar in dienst van het bedrijf. Waarvan 10 jaar op de winkelvloer. Reageren op concurrenten is volgens Van Wettere voor Colruyt 'business as usual'. "We hebben die knowhow over een periode van 35 jaar opgebouwd, niemand heeft het systeem dat wij hebben. Je kan scherpe, aantrekkelijke prijzen hebben, maar er is er maar één die de laagste prijzen kan hebben en dat is Colruyt."
Dat Jumbo en Albert Heijn goedkoper zouden kunnen inkopen doet de Colruyt-topman weinig. ‘Voor een klant maakt dat niet uit. Voor hem is een pot Nutella een pot Nutella. Er kan er maar één de laagste prijs hebben. We volgen, dat weet de leverancier ook. Als Jumbo een prijzenoorlog wil, dan is dat zo. Wij doen wat we altijd doen.’
Bron: Gondola
Laatste nieuws
-
23 apr PepsiCo verkoopt weer meer frisdrank en chips
-
23 apr Reorganisatie bij Milcobel: 130 banen op de tocht
-
23 apr Consumentenbond: Fabrikanten bezuinigen op dure ingrediënten
-
23 apr Producten van Danone, Dr. Oetker, Jacobs Douwe Egberts en Mondelez weer verkrijgbaar bij Jumbo
-
23 apr PFAS en voeding: een informatief webinar
-
23 apr Kumasi maakt frisdrank uit restproduct van cacaovrucht
-
23 apr TraceGains gaat samenwerking aan met FoodPro Network
-
22 apr Omzet en winst van Lactalis namen toe in 2023
-
22 apr Oxfam Novib: recordprijzen cacao gevolg van onderbetaling boeren
-
22 apr Franse supermarkten moeten klanten informeren over krimpflatie
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan