Een op drie supermarkten controleert leeftijd bij drankverkoop niet goed

15-03 10:17 | bron: FoodPro Network

LEIDSCHENDAM - Ruim drie op de tien minderjarigen die alcohol proberen te kopen in de supermarkt, lukt dat ook. Aldus cijfers van het CBL, de brancheorganisatie van de supermarkten en foodservicebedrijven.

Het toepassen van de minimumleeftijd in supermarkten is wel iets verbeterd. Bij de verkoop van alcohol is het naleven van de regels toegenomen van 70,3 procent in 2018 tot 71,8 procent dit jaar. In 2016 lag dit nog op 63,3 procent.

In het Nationaal Preventieakkoord, een serie afspraken met bedrijven en organisaties om Nederlanders gezonder te laten leven, is afgesproken dat alle verkooppunten van alcohol in 2030 een nalevingspercentage van 100 halen.

"Het CBL loopt in lijn met deze ambitie. Dit zet onze branche aan om ambitieus te blijven en de ingeslagen weg te vervolgen", aldus de belangenorganisatie. Sinds 2014 mag alcohol alleen worden verkocht worden aan personen vanaf achttien jaar.

 

Bron: ANP





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
20 mei Albert Heijn start proef met dynamisch afprijzen van kip en vis
20 mei Refresco ziet volume met 13,4% stijgen
20 mei Nestlé, Carrefour en IBM starten blockchainproject (video)
20 mei Vleesindustrie blijft wereldwijd groeien
20 mei Bizerba bezoekt nationaal en internationaal kampioen Slagerij Kastelein (video)
17 mei Grootste deel voedsel en dranken uit de EU gaat naar Verenigde Staten
17 mei Picnic werkt aan een aparte cao voor e-commerce-bedrijven
17 mei Amazon investeert in maaltijdbezorger Deliveroo
17 mei Nutriscore laat zien: veel ‘verantwoorde’ tussendoortjes niet zo gezond
17 mei Vlees verwerk je met Bizerba! (video)
17 mei Advanced Food Microbiology online courses
16 mei Inspectie legt vleeswarenfabriek Jos Slippens stil vanwege onwel geworden werknemers
16 mei Vleeswarenindustrie: 'Zorgen over filet americain ongefundeerd en onnodig'
16 mei Nestlé stoot de divisie Huidverzorgingsproducten af en focust zich volledig op voeding
16 mei ’30-40 procent supermarkten gaat verdwijnen’
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?