Een op drie supermarkten controleert leeftijd bij drankverkoop niet goed

15-03 10:17 | bron: FoodPro Network

LEIDSCHENDAM - Ruim drie op de tien minderjarigen die alcohol proberen te kopen in de supermarkt, lukt dat ook. Aldus cijfers van het CBL, de brancheorganisatie van de supermarkten en foodservicebedrijven.

Het toepassen van de minimumleeftijd in supermarkten is wel iets verbeterd. Bij de verkoop van alcohol is het naleven van de regels toegenomen van 70,3 procent in 2018 tot 71,8 procent dit jaar. In 2016 lag dit nog op 63,3 procent.

In het Nationaal Preventieakkoord, een serie afspraken met bedrijven en organisaties om Nederlanders gezonder te laten leven, is afgesproken dat alle verkooppunten van alcohol in 2030 een nalevingspercentage van 100 halen.

"Het CBL loopt in lijn met deze ambitie. Dit zet onze branche aan om ambitieus te blijven en de ingeslagen weg te vervolgen", aldus de belangenorganisatie. Sinds 2014 mag alcohol alleen worden verkocht worden aan personen vanaf achttien jaar.

 

Bron: ANP





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
14 okt Exportwaarde vlees naar Verenigd Koninkrijk daalt
14 okt Datakwaliteit door inspanning levensmiddelensector 96% betrouwbaar
14 okt Belgische chocolade: kwaliteit telt
11 okt Ahold Delhaize investeert in kunstmatige intelligentie
11 okt Bruins: minder tests op listeria dan gemeld
11 okt Planbureau: Nederlandse voedingsindustrie harder geraakt bij 'no-deal Brexit' dan andere landen in de EU
11 okt ISO 22000:2018 vs. ISO 22000:2005 - de verschillen
11 okt Voedselveiligheid houdt levensmiddelenfabrikanten alert op de kwaliteit van hun perslucht
10 okt Ook grootste vleesverwerker ter wereld betreedt markt voor plantaardige producten
10 okt Pluimveesector in hoger beroep in fipronilzaak
10 okt NestlĂ© verifieert driekwart van haar toeleveringsketen als ontbossingsvrij
10 okt 10 Tips om uw interne audits te verbeteren
10 okt Draag bij aan voedselveiligheid met detecteerbare artikelen
09 okt Rijker aanbod doet bezoeker van kantine vaker voor vegetarisch kiezen
09 okt Takeaway ziet aantal bestellingen flink oplopen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?