Een op drie supermarkten controleert leeftijd bij drankverkoop niet goed
bron: FoodPro Network
LEIDSCHENDAM - Ruim drie op de tien minderjarigen die alcohol proberen te kopen in de supermarkt, lukt dat ook. Aldus cijfers van het CBL, de brancheorganisatie van de supermarkten en foodservicebedrijven.
Het toepassen van de minimumleeftijd in supermarkten is wel iets verbeterd. Bij de verkoop van alcohol is het naleven van de regels toegenomen van 70,3 procent in 2018 tot 71,8 procent dit jaar. In 2016 lag dit nog op 63,3 procent.
In het Nationaal Preventieakkoord, een serie afspraken met bedrijven en organisaties om Nederlanders gezonder te laten leven, is afgesproken dat alle verkooppunten van alcohol in 2030 een nalevingspercentage van 100 halen.
"Het CBL loopt in lijn met deze ambitie. Dit zet onze branche aan om ambitieus te blijven en de ingeslagen weg te vervolgen", aldus de belangenorganisatie. Sinds 2014 mag alcohol alleen worden verkocht worden aan personen vanaf achttien jaar.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
26 apr Kabinet legt keuzes voor aan Kamer voor suikertaks op frisdranken
-
26 apr Lagere omzet en marge voor Corbion
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemeniƫ
-
26 apr Jumbo neemt distributiecentrum voor versproducten in Nieuwegein in gebruik
-
26 apr 5 Trends voor digitalisering in food
-
26 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan