Voedingsindustrie groeit het snelst online

13-03 08:33 | bron: FoodPro Network

EDE - De voedingsindustrie is met een toename van 24 procent de snelste groeier in de e-commercemarkt in 2018, aldus cijfers van Gfk in zijn jaarlijkse Thuiswinkel Markt Monitor. 

De totale Nederlandse e-commerce markt groeide vorig jaar met zo’n 10 procent tot 23,7 miljard euro. Vrijwel de totale Nederlandse bevolking doet inmiddels boodschappen online. Zeker 96 procent van de Nederlanders heeft online aankopen gedaan in 2018. 
 
In 2017 groeide het aantal online aankopen in de voedingsindustrie met 35 procent.
 
 
Bron: GfK




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
20 mei Albert Heijn start proef met dynamisch afprijzen van kip en vis
20 mei Refresco ziet volume met 13,4% stijgen
20 mei Nestlé, Carrefour en IBM starten blockchainproject (video)
20 mei Vleesindustrie blijft wereldwijd groeien
20 mei Bizerba bezoekt nationaal en internationaal kampioen Slagerij Kastelein (video)
17 mei Grootste deel voedsel en dranken uit de EU gaat naar Verenigde Staten
17 mei Picnic werkt aan een aparte cao voor e-commerce-bedrijven
17 mei Amazon investeert in maaltijdbezorger Deliveroo
17 mei Nutriscore laat zien: veel ‘verantwoorde’ tussendoortjes niet zo gezond
17 mei Vlees verwerk je met Bizerba! (video)
17 mei Advanced Food Microbiology online courses
16 mei Inspectie legt vleeswarenfabriek Jos Slippens stil vanwege onwel geworden werknemers
16 mei Vleeswarenindustrie: 'Zorgen over filet americain ongefundeerd en onnodig'
16 mei Nestlé stoot de divisie Huidverzorgingsproducten af en focust zich volledig op voeding
16 mei ’30-40 procent supermarkten gaat verdwijnen’
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?