Voedingsindustrie moet anticiperen op stagnatie bevolkingsgroei

02-09 06:05 | bron: FoodPro Network

AMSTERDAM - De voedingsindustrie moet naarstig op zoek naar nieuwe afzetmarkten of anders meer waarde toevoegen aan zijn producten. De reden daarvoor is dat de bevolking van Europa, waar de foodsector ruim driekwart van zijn producten afzet, vanaf 2025 niet meer groeit. Na decennialange groei zijn er over tien jaar naar verwachting minder monden te voeden. Aldus een sectoranalyse van ABN Amro. 

Tel daarbij op dat mensen steeds scherper zijn op het (niet) weggooien van eten en zich bovendien realiseren dat gezonder eten soms ook minder eten betekent, en het wordt duidelijk dat de sector een afzetprobleem krijgt. Wanneer voedselproducenten niet in staat zijn om meer waarde toe te voegen en dus hogere prijzen weten te bedingen, komt de omzet onder druk. 

Dat de bevolking in diverse gebieden buiten Europa wel sterk groeit, biedt slechts voor een deel van de voedingsindustrie uitkomst. 

Lees hier het hele artikel.

 

Bron: ABN Amro





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
14 okt Exportwaarde vlees naar Verenigd Koninkrijk daalt
14 okt Datakwaliteit door inspanning levensmiddelensector 96% betrouwbaar
14 okt Belgische chocolade: kwaliteit telt
11 okt Ahold Delhaize investeert in kunstmatige intelligentie
11 okt Bruins: minder tests op listeria dan gemeld
11 okt Planbureau: Nederlandse voedingsindustrie harder geraakt bij 'no-deal Brexit' dan andere landen in de EU
11 okt ISO 22000:2018 vs. ISO 22000:2005 - de verschillen
11 okt Voedselveiligheid houdt levensmiddelenfabrikanten alert op de kwaliteit van hun perslucht
10 okt Ook grootste vleesverwerker ter wereld betreedt markt voor plantaardige producten
10 okt Pluimveesector in hoger beroep in fipronilzaak
10 okt NestlĂ© verifieert driekwart van haar toeleveringsketen als ontbossingsvrij
10 okt 10 Tips om uw interne audits te verbeteren
10 okt Draag bij aan voedselveiligheid met detecteerbare artikelen
09 okt Rijker aanbod doet bezoeker van kantine vaker voor vegetarisch kiezen
09 okt Takeaway ziet aantal bestellingen flink oplopen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?