Voedingsindustrie moet anticiperen op stagnatie bevolkingsgroei

20-01 06:05 | bron: FoodPro Network

AMSTERDAM - De voedingsindustrie moet naarstig op zoek naar nieuwe afzetmarkten of anders meer waarde toevoegen aan zijn producten. De reden daarvoor is dat de bevolking van Europa, waar de foodsector ruim driekwart van zijn producten afzet, vanaf 2025 niet meer groeit. Na decennialange groei zijn er over tien jaar naar verwachting minder monden te voeden. Aldus een sectoranalyse van ABN Amro. 

Tel daarbij op dat mensen steeds scherper zijn op het (niet) weggooien van eten en zich bovendien realiseren dat gezonder eten soms ook minder eten betekent, en het wordt duidelijk dat de sector een afzetprobleem krijgt. Wanneer voedselproducenten niet in staat zijn om meer waarde toe te voegen en dus hogere prijzen weten te bedingen, komt de omzet onder druk. 

Dat de bevolking in diverse gebieden buiten Europa wel sterk groeit, biedt slechts voor een deel van de voedingsindustrie uitkomst. 

Lees hier het hele artikel.

 

Bron: ABN Amro





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
14 feb Albert Heijn roept loempiavellen terug
14 feb Heineken gaat 0.0-bier in kratten verkopen
14 feb Nestlé wil uiterlijk in 2025 haar verpakkingen voor 100% recyclen of hergebruiken
14 feb Hopr wordt eerste Belgische online supermarkt
14 feb Het complete weeg- en inspectiesysteem voor de versafdeling (video)
13 feb Nestlé boekt autonome omzetgroei van 3,5%
13 feb Omzet voedingswinkels in 2019 met 1,3% gestegen
13 feb Unilever stopt met reclame die gericht is op kinderen onder de twaalf
13 feb Voedselveiligheid is bij Ter Beke van cruciaal belang
13 feb Investeerders zetten fors in op Personalised Nutrition
13 feb Voedselveiligheid houdt levensmiddelenfabrikanten alert op de kwaliteit van hun perslucht
12 feb 1 Miljoen subsidie voor onderzoek naar meer marktaandeel voor vlees- en zuivelvervangers
12 feb Omzet Ahold Delhaize stijgt met 5,5% naar 66,3 miljard euro
12 feb Heineken verkoopt meer bier en ziet populariteit 0.0 verder toenemen
12 feb Rijker aanbod doet bezoeker van kantine vaker voor vegetarisch kiezen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?