Jumbo topman Van Eerd wil over 5 jaar naar 25% marktaandeel (en is al goed op weg)

19-08 06:05 | bron: FoodPro Network

VEGHEL - Jumbo-topman Frits van Eerd wil over 5 jaar 25% van de markt in handen hebben. "Alles wat ik vandaag investeer, moet binnen 5 jaar renderen. Mijn nieuwe doel is, om aan het einde van de komende vijf jaar, 25% van de markt te hebben", aldus Van Eerd tegen De Ondernemer. 

"Ik ben dit bedrijf niet begonnen om het groot te maken, maar wel uniek. Twintig jaar geleden zag ik ondernemers al vechten met de nieuwe concepten die de markt veroverden in supermarktland. Ontwikkelingen in het buitenland werden vertaald en op de Nederlandse markt losgelaten. Vervolgens werd er een marketingmachine in werking gesteld om zo de klant naar de winkel te lokken. Dat is de wereld op zijn kop en past totaal niet bij onze waarden en cultuur."
"Wij bedenken onze eigen concepten en bouwen het bedrijf om de klant heen. Compromisloos. Want als je zegt dat je de klant alles laat bepalen, kun je daar niet halverwege mee stoppen. Zo hebben wij een bedrijf neergezet dat echt voor de klant is en niet voor de aandeelhouders. Dat maakt het simpel, maar ook heel uniek", zegt Van Eerd tegen De Ondernemer.
 
Én, én, én
“Het is de combinatie van het breedste assortiment, de beste service en de laagste prijs die ons uniek maakt. In de uitersten van deze driehoek vind je de concurrenten, maar Jumbo staat in het midden. Deze formule bracht behoorlijk wat teweeg. Want als je over de laagste prijs spreekt, heeft iedereen al gauw de uitstraling van een Duitse discounter voor ogen. En als je het hebt over het breedste assortiment, denkt iedereen aan een Albert Heijn. Wat wij zijn is én, én, én. Daarbij luistert Jumbo goed naar zijn klanten. Wij willen een winkel waar je alles kunt krijgen en deskundig en vriendelijk wordt geholpen. Dus geen snauwende caissières of personeel dat nergens vanaf weet. Je moet je werknemers goed opleiden en ze betrokken maken.
 
Zie ook: Jumbo noteert aanzienlijk hogere omzet
 
Bron: De Ondernemer
 
Foto: Jumbo




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
13 sep Nestlé opent onderzoeksinstituut voor verpakkingen van voedingsmiddelen
13 sep Studentenproject VeggieSlices onderscheiden met Wij Inholland award
13 sep Nestlé test blockchaintechnologie in Nieuw-Zeeland en Latijns-Amerika
13 sep Trends in de Zuid-Koreaanse food retail
13 sep Het complete weeg- en inspectiesysteem voor de versafdeling (video)
12 sep Aviko investeert in nieuwe fabriek
12 sep Omzet biologisch met 8,4% gestegen naar 1,6 miljard euro
12 sep Albert Heijn: ‘Beter inzicht en meer efficiëntie door datacheck gevaarlijke stoffen’
12 sep Wil jij verdieping op het gebied van Voedselwetgeving?
12 sep Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
11 sep Carrefour zou bod op concurrent Casino overwegen
11 sep Lidl roept baguettes terug
11 sep EIT Food investeert voor 56,4 miljoen euro in projecten voedingsindustrie
11 sep Voedingsmiddelen leveren aan Tesco? (whitepaper)
11 sep Doesburgsche Mosterd- en Azijnfabriek: ‘Productdata ruim binnen de deadline 100% betrouwbaar'
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?