Wessanen ziet omzet eigen merken groeien

12-02 09:27 | bron: FoodPro Network

AMSTERDAM - De omzet van Wessanen steeg in 2018 met 0,6% naar 628,4 miljoen euro. De autonome groei van de eigen merken steeg in 2018 met 2,1%. Het bedrijfsresultaat steeg met 8% tot 57,7 miljoen euro. De nettowinst van het natuurvoedingsbedrijf bleef gelijk op 36 miljoen euro.

Eigen merken

Wessanen vindt de groei van de eigen merken belangrijk, omdat de private-labelproducten naar verwachting steeds minder gaan opleveren. In de eerste 3 kwartalen van 2018 groeiden die eigen merken met slechts 0,8%. In het vierde kwartaal wist Wessanen de omzet uit eigen merken ecther op te voeren tot 5,9%.

Druk op de ketel

Het natuurvoedingsbedrijf verwacht dat concurrenten, waaronder enkele kleinere spelers en huismerken van supermarkten, ook in 2019 de nodige druk op de ketel zetten.
De eigen merken laten naar verwachting in 2019 'lage tot matige groei zien', naast een verdere afname van private-labelverkopen. 

Bron: Wessanen





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
24 jul Circa 60% van de wereldwijde vleesproducten in 2040 zal plantaardig of gekweekt zijn
24 jul Weet u wat de kosten kunnen zijn als u niet over het juiste compressortype beschikt in uw levensmiddelenproductie?
24 jul Personalised nutrition & health: next level
23 jul Kip pakt marktaandeel af van andere vleessoorten
23 jul Sligro Food Group bouwt nieuw DC in Maastricht
23 jul Jan Linders en Vomar halen maaltijdsalades terug
23 jul Gewicht op verpakking klopt vaak niet
23 jul 30e Vakbeurs Foodspecialiteiten gaat nog meer verrassen
23 jul Nieuwe kennis opdoen na de zomer?
23 jul Bied op verschillende machines voor vul, sluit en verpakkingstechniek
22 jul Miljoenen sapflessen van Jumbo nu gemaakt van gerecyceld plastic
22 jul Voedsel en drank beslaan groter deel van uitgaven Nederlandse huishoudens
22 jul BRC Food 8: Veranderingen in bescherming tegen voedselfraude
22 jul Op 17 september staat de Workshop nieuwe FSSC 22000 versie 5 gepland
19 jul Jan Linders ziet omzet groeien met 5.1%
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?