Wessanen ziet omzet eigen merken groeien

12-02 09:27 | bron: FoodPro Network

AMSTERDAM - De omzet van Wessanen steeg in 2018 met 0,6% naar 628,4 miljoen euro. De autonome groei van de eigen merken steeg in 2018 met 2,1%. Het bedrijfsresultaat steeg met 8% tot 57,7 miljoen euro. De nettowinst van het natuurvoedingsbedrijf bleef gelijk op 36 miljoen euro.

Eigen merken

Wessanen vindt de groei van de eigen merken belangrijk, omdat de private-labelproducten naar verwachting steeds minder gaan opleveren. In de eerste 3 kwartalen van 2018 groeiden die eigen merken met slechts 0,8%. In het vierde kwartaal wist Wessanen de omzet uit eigen merken ecther op te voeren tot 5,9%.

Druk op de ketel

Het natuurvoedingsbedrijf verwacht dat concurrenten, waaronder enkele kleinere spelers en huismerken van supermarkten, ook in 2019 de nodige druk op de ketel zetten.
De eigen merken laten naar verwachting in 2019 'lage tot matige groei zien', naast een verdere afname van private-labelverkopen. 

Bron: Wessanen





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
15 feb Supermarkten streven naar een vijfde minder verpakkingen in 2025
15 feb Moederbedrijf Douwe Egberts wil naar de beurs
15 feb Flinke groei online omzet voedingsindustrie
15 feb NestlĂ© investeert 38 miljoen euro in Zwitserse Nespresso-fabriek
15 feb Duitse discounters krijgen mogelijk concurrentie uit Rusland
15 feb Foodfotografie op locatie bij de klant
15 feb Carel Lurvink ontvangt opnieuw predicaat Hofleverancier
14 feb Europese databank tegen voedselfraude
14 feb Dick Boer in Raad van Bestuur NestlĂ©
14 feb Omzet DSM Nutrition stijgt met 7%
14 feb Verbod op pulsvisserij in Europese Unie
14 feb Colruyt: duurzame quinoa voeding van de toekomst
14 feb BRC Food 8: Veranderingen in bescherming tegen voedselfraude
14 feb Beperk het risico op productvreemde delen met detecteerbare artikelen
13 feb Darmbacterie listeria gevonden op kaasspread Groene Pesto van Jumbo
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?