Wessanen ziet omzet eigen merken groeien
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - De omzet van Wessanen steeg in 2018 met 0,6% naar 628,4 miljoen euro. De autonome groei van de eigen merken steeg in 2018 met 2,1%. Het bedrijfsresultaat steeg met 8% tot 57,7 miljoen euro. De nettowinst van het natuurvoedingsbedrijf bleef gelijk op 36 miljoen euro.
Eigen merken
Wessanen vindt de groei van de eigen merken belangrijk, omdat de private-labelproducten naar verwachting steeds minder gaan opleveren. In de eerste 3 kwartalen van 2018 groeiden die eigen merken met slechts 0,8%. In het vierde kwartaal wist Wessanen de omzet uit eigen merken ecther op te voeren tot 5,9%.
Druk op de ketel
Het natuurvoedingsbedrijf verwacht dat concurrenten, waaronder enkele kleinere spelers en huismerken van supermarkten, ook in 2019 de nodige druk op de ketel zetten. De eigen merken laten naar verwachting in 2019 'lage tot matige groei zien', naast een verdere afname van private-labelverkopen.
Bron: Wessanen
Laatste nieuws
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr Dirk gaat personeel voorzien van bodycams
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Nieuwe uitdaging binnen Odin voor directeur Theo Boon
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan