Wessanen ziet omzet eigen merken groeien

AMSTERDAM - De omzet van Wessanen steeg in 2018 met 0,6% naar 628,4 miljoen euro. De autonome groei van de eigen merken steeg in 2018 met 2,1%. Het bedrijfsresultaat steeg met 8% tot 57,7 miljoen euro. De nettowinst van het natuurvoedingsbedrijf bleef gelijk op 36 miljoen euro.

Eigen merken

Wessanen vindt de groei van de eigen merken belangrijk, omdat de private-labelproducten naar verwachting steeds minder gaan opleveren. In de eerste 3 kwartalen van 2018 groeiden die eigen merken met slechts 0,8%. In het vierde kwartaal wist Wessanen de omzet uit eigen merken ecther op te voeren tot 5,9%.

Druk op de ketel

Het natuurvoedingsbedrijf verwacht dat concurrenten, waaronder enkele kleinere spelers en huismerken van supermarkten, ook in 2019 de nodige druk op de ketel zetten.
De eigen merken laten naar verwachting in 2019 'lage tot matige groei zien', naast een verdere afname van private-labelverkopen. 

Bron: Wessanen





Laatste nieuws